Älvbacka

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Yvonne - 26 juli 2013 21:02

  Duktiga Kexet, andra starten och trea igen med nytt rekord 36,6   här är nog en liten stjärna på gång!

Pappa Keik Jo är kanske inte så dum iallafall?

På söndag kommer MjölnerStilig hem, Janne och Lasse ska hämta hem henne och dräktig är hon häääärligt!  

Så om nu inget händer på vägen så har vi föl efter TeknoOdin och MånprinsenAM nästa år! Och som grädde på moset vore det ju toppen ifall det blev två hingstar OM nu inte Stilig har prenumererat på stoföl förståss!

Lasse skulle nog bli väldigt belåten om det ploppar ut en hingst nästa sommar!  


  Vilket kanonväder vi har "slåtterväder" av bästa kvalité kan man säja...vi har fått in allt torrhö i ladan som

vi  behöver och resten ska rundbalas, Kent ska fixa det och om det inte blir imorron så blir det på söndag.


Fick svar idag på Moes halsundersökning och det var inte bra...han har streptococker (kanske felstavat) i halsen så det blir penicillin

i tio dagar och hur det ska gå till det vete gudarna?????? Ringde Iréne   men hon var tillbaka i Stockhom igen så av henne får vi ingen hjälp.  Får väl testa att ta fram klippmaskinen och låtsats klippa honom i nacken som jag gjort när han ska få vaccinsprutan, men det går ju tyvärr inte lika snabbt att ge en penicillinspruta.

Och lyckas Janne få in sprutan så är det inte sagt att det lyckas nästan gång och de övriga åtta gångerna ????????????

   

Detta är första gången i Moes fjortonåriga liv som han har varit på klinik, han har aldrig varit sjuk eller halt...

en liten släng utav kvarkan hade han ju när vi kom från Frankrike, men då behövde han ju aldrig åtgärdas.  


Ettårsmärren sköter sig fint, jag är inte bra i mitt vänstra knä ännu så jag kan inte gå så länge med henne när

vi tömkör, men Erika tar över och får instruktioner av mej och det går jättebra !

Idag har vi även provat med vagnen på stallgången och hon är inte rädd.


Häromdagen hade Lillbrun karat utav sig "ko"grimman så han fick på sig en hästgrimma med ludd som han är så söt i! Jag letade som en tok i hagen efter  grimman men hittade den inte, idag när jag rengjorde i hagen låg den plötsligt där fullt synlig...det är ungefär som med hästskor som trillat av...man letar och letar utan resultat och sen

en dag ligger skon där framför fötterna på en, men har man turen med sig så hittar man den med en gång!

En vinter för många år sedan var jag ute och körde våran fina kallblodshingst Nalta Dell på rakbanan och plötsligt såg jag en framsko som flög iväg ner i diket, det var väl sådär en meter med snö som var orörd så när jag kört klart gick jag opp efter rakan och såg den lilla "revan" som blivit i snön...pulsade försiktigt ned i nön och stoppade ner handen och greppade skon, det kan man kalla flax!  Visste ni att "NaltaDell" är pitemål och betyder "Lite till"! 


Angående Moe så ska kusken Patrik Nygren ha en stor eloge som kände att Moe inte var i form i loppet och

släppte på checken och lät honom ta det lugnt i loppet och ändå gick han en 28tid. Heder åt en sån kusk!    







Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards