Älvbacka

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Yvonne - 4 september 2013 22:50

Dagarna bara försvinner och snart är sommaren slut!    Det är fina dagar så det är bara att njuta! Norrbotten visar sig från sin bästa sida ...

Just nu är det bara jag och Janne i huset och hundarna + Rollo   förståss...jag beundrar mina djur som med gott

mod anpassat sig denna sommar när vi har haft så många boende i huset!

Syrran och hennes äkta hälft Hasse åkte hem till Stockholm imorse kl.06.00 och var hemma kring halvfyratiden.

Deras dotter Emelie och hennes Jonas samt deras två småttingar Vincent dryga året och Elise 3 månader stack iväg opp till Jonas mor i Vittangi i tisdags och så småningom kommer dom tillbaka hit innan det blir avfärd till Stockholm .


Hönsen har fått sluta vara i "sommarhägnet", älgjakten   är ju på gång och man vet aldrig...det kan ju dyka opp nån jakthund som blir sugen på "fågel" !   Vi har ju dåliga erfarenheter av det.....  För några år sedan när en älghund bet ihjäl alla höns och tuppen utom två som klarade sig! Huvva det var inte roligt kan jag säja!  


Och Kexet startade ju och kom trea "trean och fyran diskade", hon galopperade två gånger så det kanske är dax att inte köra henne så offensivt, hon hinner nog få sig nån seger när hon får mer rutin innanför västen!

Storstjärna har klarat både premie och kval  och det var ju väntat så mycket tid som är nedlagt på henne  så det är bara att önska Per G. och Fia lycka till med henne nästa år!


Bolfaxa verkar frisk nu och jag har börjat träna henne lite försiktigt så här i början, pigg är hon iallafall !

Ska börja tömköra ettåringen "som ser ut som en tvååring" efter uppehåll för mitt knä har inte orkat med några långa promenader, är inte Ok än, men bättre kan man säja...det är ju tur att jag kan rida även om det är smärtsamt att sätta foten i stigbygeln och häva sig opp i sadeln!


Imorse kl. 05.00 innan syrran och Hasse  skulle åka hem så kom dom in och väckte mej och Janne : hästarna är lösa!

Knallade ut i nattsärken och där stod Fixsola och ettårsmärra slickandes på syrrans bil, vilka ideér hästar kan få!

Stilig var kvar i hagen så jag ledde in rymlingarna i stallet och då kom Janne och tog in Stilig.

Hagen var nerriven mot skogen. Vilja som följde med ut for iväg opp i skogen och stormskällde...kanske var det nån älg som trasslat in sig i hagstängslet? Molly låg lugnt kvar i soffan, hon är inte så pigg på "tidiga" mornar hon.


Nu känns det som att det är dags att inta sängen, läser nog en stund "Jonas Gardells Torka aldrig tårar........tredje

boken "Döden".

gonatt...    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards