Älvbacka

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Nu har vi fått snö

Av Yvonne - 6 november 2013 19:22

 inga mängder, men det är vitt på backen och idag tittade även solen fram en "liten" stund på eftermiddan!

Moe, Kompis, Bolfaxa och Kexet har nu fått flytta över i hagarna på andra sidan stallet, det blir så mörkt i hagarna mot vägen då vi inte har nåt lyse på den sidan...Moe var iallafall skitglad när han kom i sin ordinarie hage for omkring som en ungfåle!  

Tyvär så är det inte lika bra mellan Vinna och Lilly längre för Lilly får springa undan hela tiden så nu ska vi prova med Kexet och Lilly istället. Kexet har ju samma problem med Bolfaxa som är ännu värre än Vinna.

Jag har tagit utav samtliga skorna för att undvika att nån får sig en smäll och dom ska skos om för det blir ju broddföre framöver kan man tänka.

Ja vi får väl se hur det går , Bolfaxa och Vinna har ju gått tillsammans innan V for till Per och då var det hon som bestämde. Nåja ingen häst ska ju behöva må dåligt för att kompisen inte är att lita på.


Janne ska köra in varsin rundbal i hagarna imorronbitti och det blir skönt för nu har jag kämpat med att köra in hö för hand i hagarna  sedan i höstas och det tar på rygg och axlar.


Hoppas att vi får behålla den lilla snö som har kommit för nu börjar jag bli ridsugen och jag har tänkt att Moe ska få slippa skor så länge det går.


Har nu läst klart boken om "OVE", var svårt att lägga den ifrån sig för den var så himla bra! Ömsom skratt ömsom tårar ...      

Idag fick jag ett brev från mitt barnbarn Edit med en jättefin teckning i, hon är suverän på att rita och måla

den flickan...  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards