Älvbacka

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Yvonne - 10 januari 2014 19:40

Har varit på OK/Q8 och hämtat min nya sadel idag, åhh den är jättefin! Min gamla Hubertus ser väldigt sliten ut. 

Kompis fick oxå en ny sadel, den lilla barnsadeln som Linn äger har blivit för liten till hans ryttarinna Edit! 

Det var ganska kul för båda sadlarna kommer från södra Sverige och när jag kollade Bussgods "reseschema" så följdes bägge sadlarna från Göteborg och hit till Piteå och kom till Piteå igår!  


Snö, regn, is omvartannat fast nu verkar det som att vintern är på väg...12 minus ikväll och kallare ska det visst bli.

Har då inget emot det, idag fick hästarna på sig sina tjockare vintertäcken. Trodde nästan inte att dom skulle komma till användning denna vinter.

Och idag var det första ridturen på Moe då jag inte blev genom svettig, har faktiskt ridit i en tunn fleecejacka och joggingbyxor flera gånger i vinter fast idag åkte vinterridbyxorna på!  


Finns faktiskt en hel del snö, red upp över Fällan  och där gick snön opp över knäna på Moe och tungt var det för honom att ta sig fram bitvis.

När vi kom opp på Kattmyran och närmade oss storbacken och "AxelJonsson" så kom det ett blått streck flygandes

oppifrån backen och svängde in på "AxelJohnsson" och det var en skidåkare som kom med en jäkla fart!!!!

Hellpottis vilken fart han hade, det var knappt att Moe hann reagera det enda jag märkte var att han spetsade öronen strax innan!  "AxelJohnsson"= vägen som fanns innan Kattmyran kom till.  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards