Älvbacka

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Yvonne - 15 mars 2014 19:28

Efter plussgrader och isigt värre har det nu blivit minusgrader ikväll, nja ett par bara!

Det är inte lika isigt på gården nu, mycket har tinat bort och framför stallet är det grus framme...travbanan och

rakan är fortfarande isbelagda och det vore ju bra om det kan få vara så.

Har varit bort till Kopparnäslanga idag med Moe och det gick bra, men det har börjat flöda över innan man kommer fram till tjärn, det blir en strid ström med vatten tvärs över vägen fast som tur är bryr sig inte hästarna så mycket om det utan traskar över om än lite spända!

Annars var det kanonfint att rida, körde med Bolfaxa igår ...det var knaggligt till tusen så jag vände vid Korsvägahejda och körde två vändor på skogsbilsvägen istället! Jag har inte stötdämpare på min speedcart, men det har Janne. Lyckos han, fast jag gillar min vagn ändå!  

Janne är helnöjd med Vinna och Kexet, han tycker att dom känns jättefina!  

Det är ju som sagt var start för dessa två den 24 på Umåker.


Åhh vet ni, en höna har dött, har varit så nöjd för ingen höna har trillat av pinn i vinter och så går våran äldsta höna och dör...det tråkiga är att det var barnbarnet Edits höna AnnaStina "ja hon hette så".

Som tur var så hann ju Edit träffa henne på sportlovet.  

Hon var den äldsta hönan i gänget, säkert var hon sådär sex, sju år...tyvärr så ser en utav sussexhönorna lite vissen ut så det dröjer väl inte så länge kanske innan hon oxå somnar in.

Kanske blir att skaffa några yngre damer framemot sommaren...


Nu ska jag berätta att min fina Kieffersadel blir kvar, har tagit bort annonsen från Blocket.  

Jag rider ju Lilly i min 16tums Hubertussadel, men hon är ju så himla späd så sadeln känns inte bekväm, i onsdags

kom jag på att jag skulle prova nysadeln på henne och det blev perfekt!

Moe var nog för bred över ryggen och därav hamnade jag fel i sadeln, men på Lilly blev det en "ahaupplevelse"!

Vilken tur att ingen ville köpa den!  






Av Yvonne - 15 mars 2014 19:03

 Den här satans datorn bara sabbar, tre gånger har jag försökt få skriva klart åsso POPP! har allt försvunnit

så jag gav opp efter tredje! gången...!  Har gått några dar nu så jag gör ett nytt försök?


Åren går och Mollys valpar har hunnit bli 9 år, mamma Molly är 12 år...lite skruttig fast annars pigg och glad!

Har ju tänkt mycket på valparna genom åren och några har varit hit och hälsat på, men nu är det längesedan!

I veckan skickade jag vykort till "ägarna" och bad att få en bild på "valpen" skickad till min mejl och få höra

litet om hur det är och så...  

Har fått svar utav två än så länge och den ena Majsan kom hit och hälsade på för ett par dagar sedan, jättekul!

Hon bor i Kallax, Molly blev så glad och det syntes att glädjen var ömsesidig   

Vilja fick hålla sig inomhus till att börja med och när hon sedan fick komma ut var det ett himla skällande och rynkande

på nosen, hon lugnade iallafall ner sig så småningom, Majsan ignorerade henne totalt och brydde sig bara om sin gamla mamma!

Fick ett mejl igår från Bensbyn där Tessie bor och med henne var allt bra , båda vovvarna är jättefina!

Få se om alla hör av sig???

Nu avslutar jag så att inte detta försvinner för då blir jag tokig tror jag!  Forts. följer...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards