Älvbacka

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Yvonne - 10 juni 2014 20:15

Nu finns det nog inget hopp längre att få se Plåster vid liv, han har varit borta sedan augusti förra året.  

Lilla gubben, saknar den pratglada jättegosiga kissen!

Katt behövs i alla stall inte bara för trivselfaktorn utan oxå för att hålla råttorna borta!

Har ju mysiga Rollo, och nog tar han lite råttor när han inte ligger inne och sover i stugvärmen.


Iallafall så har jag tingat två kattpojkar som bor i Rosvik  och i månadsskiftet får jag hämta dom     ,

En är svart med vita tecken och den andra är helsvart med silvergrått under hakan och magen, namn

är inte bestämda men det lutar åt TEO och RASMUS ...  


Igår regnade det  så föl och mammor fick sova inne natten som var, herregú vad man ser att fölisarna växer!

Nu har dom börjat söka sig till varandra så det dröjer inte länge förrän dom är " kompisar och bundisar"!


Ikväll är "hovis" här och skor Storvinna, hon ska ju få börja röra på sig igen nu på torsdag.

Josse är ut och rider Moe tillsammans med stallLena och Fixgnisten.

Imorron ska jag till sjukan och ta av gipset, hoppas nu bara att allt är bra? Har väl inte skött mej så jättebra,

men det känns inte så tokigt tycker jag.

Start på fredag för Kexet och Lilly.

Det blir premiär i år för Lilly, nu blev det inte den kusk vi ville ha till henne Sören Östman  utan det blev

Jaakko Alamäki vi får väl hoppas på det bästa!

Kexet kör John Östman.


Dax att gå och stänga om hönsen, det är lite fjuttigt med en tupp och tre hönor.  

Men det kommer ett par ägg om dagen iallafall!   

"som Micke Persbrandt säjer i filmen MIG ÄGER INGEN".

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards