Älvbacka

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Yvonne - 13 augusti 2014 19:54

Ja det har varit en härlig dag oxå    har suttit tills nu på den blå bänken utanför "sovbodan" och lapat i mej de slsta solstrålarna som kikat fram bakom friggebon!

Vilja har legat på gräsmattan och inte skällt en enda gång fast det har passerat en och annan cyklist, Rollo hade tagit en råtta för en stund sedan och jamade uppfodrande för att jag skulle komma och titta...stryka honom berömmande över ryggen och säja "duktig kisse"!    


Tvätten är upphängd på tvättlinan för ett tag sen och den är nog torr, men jag tror att jag väntar med att ta in den tills imorron. Litre lat måste man få vara ibland....  


Hästarna har fått vara lediga idag, Janne var iväg och hämtade traktorn som varit på lagning och jag följde med Rune och hans kompis Åke in till DollarStore i Piteå och köpte lite smått och gott, bl.a ett fint liggunderlag till Vilja som jag lagt vid lillfönstret oppepå  där hon alltid ligger och kikar ut.  

Tog en ridtur med Moe på senare eftermiddan. Plockade ut en massa skit från hagen hos tvåårsmärra...hon skiter överallt så det blev en hel skottkärra full och efter det fick hästarna komma in för kvällen, var ner med kraftfoder till fölmärrarna och kelade med fölen en stund, ja Stilig har kommit hem så nu får vi se om det blivit nåt föl i magen på henne?

Har oxå lagt ut hö i hagarna inför morrondagen , skurat ur vattenbunkarna och fyllt friskt vatten...det har varit noga med det denna varma sommar...blir ju snabbt alger i vattnet och det ser ju väldigt tråkigt ut och är heller inget bra.


Ja så har min dag sett ut som började med det vanliga på morron med mockning och utsläpp och sedan utsläpp och rengöring hos hönsen.


Nu ska jag gå och se ifall kattungarna har busat färdigt och vill komma in för natten och få sig lite mat i småmagarna.    


Start för Kexet på fredag och Storvinna på lördag. Boden/Skellefteå.

Galloperar hon inte bort sig Kexet så får hon en slant, men huvva så bra häster det är med!

Storvinna kan nog "vinna", ja vi får se!?


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards