Älvbacka

Alla inlägg under februari 2015

Av Yvonne - 9 februari 2015 18:43

I fredags när jag skulle mejla till Anna så funkade inte "paddan" ?
Kom inte ut på internet, fattade ingenting som vanligt!
Anna försökte hjälpa mej per telefon, men det hände ingenting......
Ikväll gick jag över till grannen och kollade på deras padda och till slut kom vi på att
det var Wi-FI som var borta? Gick hem och tryckte på "inställningar" , tryckte lite här och där
Och fråga mej inte hur MEN jag fick igång paddan igen! känner mej ganska stolt!
Får väl erkänna att det var Ingrid som kom på att "solfjädern" var borta...hihi, nu ska jag vara försiktig med
var jag är och fingrar på paddan.

Har nog blivit lite beroende, det var ganska frustrerande att vata utan internet!

Det har stormat här i lördagskväll och natt, trodde att huset skulle blåsa bort! Himla tur att det inte snöade oxå...
Hann köra intervall med tjejerna innan det blev stormvarning, fina är dom!
Söndagen blev en mysdag, hästarna lediga, Janne for på travet i Boden.
Jag läste den andra boken om Bob, Mitt liv med Bob. Gick inte att släppa så jag läste den från början till slutet...både skratt och
tårar. Tänk vad ett djur kan göra för människan!

Har tränat på travbanan idag och jag är så nöjd med tjejerna, det är en ren fröjd att sitta bakom och hålla i tömmarna!

En tråkig grej är att en höna har dött, så ung...knall och fall! Fattades henne ingenting och efter nån timme låg hon bara där.....?

Det har snöat lite inatt, rådjuren kommer när det är lugnt och mumsar i sig kraftfodret såg dom häromkvällen.
Följer spåren på morron och då har dom varit en sväng in i hagarna oxå och ätit av rundbalshöet.


Lite ögongodisu

Av Yvonne - 6 februari 2015 18:10

Härligt, inte en snöflinga idag så långt ögat kunde nå,
4,6 minusgrader och strålande sol på förmiddagen...
Nu är gården, travbanan och rakan rena från snö,
inte helt utan snö fast slätt som ett dansgolv!
Ja rakan fixade Janne till igår och det blev varsitt körpass med
Kexet och Lilly, pigga alerta pållar efter två dagars vila!
Idag kom "doggywalkern" Göran med traktor med storplogen och rensade
opp travbanan där det var som värst.
Janne fick opp ett spår igår så att vi kunde hämta ner min speedcart som vi band bakom traktorn
och bogserade ner den till stallet.

Blev ingen träning idag för jag var till tandis på förmiddag och sedan var det ju full aktivitet med traktorerna.

Göran lämnade det stora plogbladet och nog såg hästarna det minsann och blåste frustande upp sig i skymningen!
Dom ser minsta förändring vet bara när Janne satt opp vägpinnar runt banan då var det svansar i vädret och luftiga
steg, hästar är oförutsägbara!


Nils Ferlin avsluta med "Grubbel"

Det är så erbarmligt lite
en människa kan förstå.
Man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå.
Om dagarna fogas till veckor,
och veckorna fogas till år.
Man skulle ej snärjas av grubbel
Så hastigt som livet går.



Vad tror ni en liten ryttarinna på 8år
Säjer när hon får detta urgulliga pannband?

Av Yvonne - 5 februari 2015 14:59

Av Yvonne - 4 februari 2015 10:51

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards