Älvbacka

Alla inlägg under mars 2015

Av Yvonne - 8 mars 2015 18:42

Imorse var det rena isgatan , tog ju en bild för att visa när jag lika tog en bild på Ruxan nymornad och hungrig!
Skit tänkte jag när jag tog sparken och gled mot stallet imorse, nu kan jag inte köra Ruxan som tänkt var!
Solen kom fram under dagen och det blev ett strålande väder och 14 plusgrader!
Vilken tur stallLena har med vädret, dom som skulle ha barnridning och grillning på ridplanen idag funderade jag...
Robert, Lena och Mirja kom på visit med sina hundar, det var längesen ända sen i julas så det var roligt!
Det tinade bra under dagen och den blanka isen luckrades upp så när Robert och tjejerna åkt hem tog jag in Ruxan
och pysslade om henne, selade för med Moes klicksele och speedcarten.
Vi måste nämligen förlänga skaklarna på ponnyrockarden för hon får inte plats i den som den är.
Det blev en tur fram och tillbaka på rakbanan med Vilja som följeslagare, hon verkar inte ha nåt emot att ha en hund springande bredvid,
Kul!
Trevlig värre att köra , lyssnar på kommando ett fint trav...vi tog det väldigt lugnt för det var ganska spårigt.
Hon stannade snällt utanför stalldörren när jag selade utav.
Det märks att denna fina ponnytjej har haft ett bra liv för hon är så trygg och tillitsfull!
Nu får vi se vad "vädret "bjuder på för överraskningar imorron?

Av Yvonne - 7 mars 2015 19:36

Det har gått en del år sedan jag sålde FixElden till Camilla?
Hade jag inte "hittat" henne så hade Elden blivit kvar härhemma
Så speciell var han...
Bilden föreställer Elden och Camilla till höger på kortet "Elden med tomteluva"
Och de andra är hans stallkompisar och deras jättegulliga ägare som varit här på besök
För länge sedan. Kortet fick jag inramat i julklapp, vad glad jag blev!


Av Yvonne - 6 mars 2015 19:58

Det är en ponny med fin bakgrund, diplomsto med bokstaven AB och stambokförd i Riksstamboken för russ.
Hon har två avkommor, år2000 nedkom hon med ett hingstföl och så har ett treårigt sto, Glimra som ägs av
Samma ägare som Anna köpt Ruxan utav. Glimra är jättetjusig och hon är oxå till salu.
Uppfödaren till Ruxan heter Anders Rungegård och det är han som har Börjes i Tingsryd. Honom träffade jag och Janne på Skellefteåtravet för många år sedan och vi diskuterade avel och uppfödning av russ och shetland, mycket trevlig kille.

Ja Anna har verkligen gjort ett riktigt kap för hon är en toppenponny, vi var ju egentligen inriktade på en valack, men så fick jag se Ruxan
På Hästnet och tipsade Anna, ja hon hade redan sneglat på henne Men vi skulle ju inte ha ett sto!
Jag fastnade för hennes vackra huvud och underbara ögon och därtill ett fantastiskt fint temperament, en riktig "guldponnyn"!
Det är även en rejäl ponny ingen liten spink.
Denna tjej kommer Annas flickor att få mycket glädje utav. Och jag med, hon blir mormors lilla älskling!
Så småningom ska Moe få sällskap av Ruxan i hagen, men vi väntar till det blir omskoning så släpper vi ihop dom barfota först så att
Det inte händer nåt. Moe är ju en snäll häst, men man vet ju aldrig?
Ruxan verkar trivas, ingen oro varken i hage eller stall och matglad är hon liksom sin boxgranne Fixsola!
Har ju tagit några bilder och fler lär det bli.
Hon får vara i lugn och ro tills på söndag, då jag tänker köra henne en liten sväng.......

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards