Älvbacka

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Yvonne - 20 maj 2015 21:47

Ja nu har min lilla hjälpreda i stallet åkt hem till Vällingby och det blev ganska tomt!
Igår flög hon mot destination Arlanda och det var väl himla synd att Fixsola behövde hålla på sig så att Edit inte fick vara med om att se ett nyfött föl!
Nu är den lilla fölungen döpt till Älvbacka Edit!
Det har varit så roligt att ha Edit här och hon har verkligen anlag för att bli en duktig hästtjej, hon har varit med i stallet från tidig morron
till sena kvällen, skött om sin Ruxan, mockat , ryktat och ridit och sista dagen fick hon följa med mej och Moe ut på en tur i skogen
Och det tror jag var något hon verkligen sett fram emot och så fick hon galoppera och då höll Moe på att krypa ur skinnet!
Edit har oxå varit "storhästskötare" Lilly är en stor favorit som hon skött om, lett ut och in i hagen, borstat och lagt på täcket.
Det var mycket spännande att få följa på Skelleftetravet i måndags och få träffa travfolk, Edit var som " fisken i vattnet" och surrade
med kuskar och hästägare i stallet där vi huserade..."dagens garv" en hästägare kom inte ihåg hur man knyter svansen på en
Travare och frågade mej och då var Edit snabb att säja " har du inget minne så kan du få låna mitt"! - jamen du förstår att det är tio år sen jag band en svans sist svarade hästägaren och då säjer tjejen...hörru du, det var åtta år sen jag använde napp men nog kommer jag ihåg hur man gör!
Hahaha vilken unge!
Tyvärr gick det inte så bra för Lilly, Petter hade idel lovord att säja om henne både efter värmningen och efter loppet trots
Två galopper. Tiden var bra, men galopperna var mindre bra!
Petter sa att hon har dåligt självförtroende när hon kommer i hästarna och det är klart, härhemma blir det ju att köra ensam hela tiden
Så vi får väl fara på Vitsand och vara med i provlopp.
Petter lovade köra, men han kommer bara när det är tvååringsserien och det blir inte förrän den 6 juni nästa gång.
Jaja vi får se hur det blir?

Vet ni vem "Skalman " är? Ni vet björnen som äter dunderhonung är ju kompis till nämnde Skalman sköldpaddan!
Edit frågar mycket och undrar...ex. Tror du Lilly vinner idag? Det kan jag inte säja för jag vet inte svarar då jag...vet du mormor,
Du är som Skalman för han säjer: jag kan inte tro det jag inte vet!
Den ungen blir nog statsminister när hon blir stor!

Av Yvonne - 20 maj 2015 09:15

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards