Älvbacka

Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Yvonne - 24 juni 2015 22:36

Ja det är inte första gången Stilig fått rejäla vaxproppar och man väntar att ett föl ska komma fram,
men där stod hon rund och grann imorse och såg tillfreds ut.
Hon travade ut till hagen tillsammans med unghingstarna
En riktig filur är hon, MjölnerStilig Stilig.

Ikväll har vi varit ivägmed Måns och Spjuver till ett unghästbete i Svartbäcken/Boden.
Vi skulle ha åkt igår, men det var bara jag och Janne så det var kört med att få in dom i hästbilen.
Idag kom Torgny och hjälpte oss och efter lite motstånd var dom inne i hästbilen och stod lugnt och fint hela resan.
När vi kom fram till betet så stod där tre ungpållarna och väntade in oss vid grinden, det spöregnade och de som håller på med hästar vet hur det blir vid grinden där hästarna står och trampar...blött och rena lervällingen!
Hästarna var inte så benägna att gå undan så ägarinnan till betet gick in i hagen och fick till slut bort dom från grindhålet och när hon
skulle öppna ledet så trampade hon fast i leran och föll pladask baklänges med rumpan före i vattenbunken!
Och var hon blöt innan så blev hon ännu blötare!
När hon väl tagit sig opp igen så gick jag och Janne in i hagen med våra två och det blev så illa att jag trampade oxå fast i leran och Måns
tog ett språng över mej och då blev jag trampad först över fotleden jag tidigare brutit ocg sen trampade han på vaden, "fytusan" vad ont
det gjorde och inte nog med det, jag vred knäet som jag har problem med till och ifrån.
Kunde inte gå först och var rädd att fotleden kraschat igen, men till slut kunde jag ta mej ur hagen och till bilen.
Vaden är jättesvullen ...fotleden är okej, men det molar lite.

Det var iallafall ett fint bete, synd bara att det behövde regna "småspik"!
När vi kom hem så plockade jag in Moe, Ruxan ,Kexet och Lilly, dom var inte så belåtna över att ha fått stå ute i ösregnet!
Janne gjorde opp varmvatten så att jag fick ta en riktigt varm dusch för jag var dyblöt och lerig från topp till tå, hade lera i ansiktet t.o.m
Oj vad det har regnat, stora vattenpölar i hagarna, men det ska visst bli bra väder framöver?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards