Älvbacka

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Yvonne - 11 september 2015 23:58

Har varit mycket att stå i just nu!
Fem hästar att jobba med, Lilly och Kexet travtränas, Ruxan köras fyra dar i veckan, Moe motionsridas och Måns tömköras, ja Månsan
börjar bli riktigt duktig och avspänd nu. Det han ännu har lite svårt att acceptera det är att stå still när vi kommer ut ur stallet!
Då stegrar han sig några gånger och gör sig stark, men när han väl inser att jag inte ger mej då sköter han sig, själva tömkörningen går jättefint och han står lugnt och stilla utanför den öppna stalldörren och väntar tills jag går fram och hänger fast tömmen på selen.

Just nu har Moe inga framskor, dom har han nött opp. Vet att "hovis "har haft ont i ryggen så jag tänker försöka få på ett par skor eller
be Janne kanske om hjälp? Får se hur jag gör....

Kalvarna mår bara fint, det är fprtfarande nappflaska som gäller, försökte faktiskt idag på lunchen att prova få dom att dricka själva i hink!
Det gick inte alls, dom fick suga på mina fingrar som jag höll nere i hinken och nån liten slurk blev det, men mest protester så jag bytte
till nappflaska igen!
Annars äter dom lite hö och en deciliter pellets var om dan, ja det är verkligen som att ha två små barn, efter sista målet på kvällen
då ska det busas en stund innan läggdax!
Imorse när jag gett sista flaskan så kom Göran och Moa och Moa hon kom direkt in i boxen och slickade av mularna på de små och det gillar både Salle och Rutan!

Har varit byggnadsarbetare ett par dagar och gjort om grishuset till ett vindskydd åt kalvarna så dom har skydd för regn och sol i sommar!
Tog bort ena väggen samt taket och höjde det och det blev riktigt bra när jag fått på takplåten igen. Kände mej som en hackspett när
Jag satt däroppe på taket och spikade fast plåten!
Fick oxå ändra om höhäcken lite så att båda kalvarna kan stå och äta , den snickrade jag ihop för ett par år sedan när jag bara hade
Lillbrun. Den fyller jag ända opp till taket och det blir faktiskt inte så mycket spill!

Och så måste jag berätta att MjölnerStiligs dotter Storstjärna som är tre år vann på Bodentravet igår och gick nytt banrekord för
treåringar 28,9 ..2160m och det är ju min favvokusk Per Gustafsson som kör och äger henne tillsammans med sin tjej Fia.
Storstjärna ligger mej varmt om hjärtat!

Ny dag imorron så det är bäst att säja Gonatt !

Av Yvonne - 11 september 2015 23:10

Av Yvonne - 11 september 2015 23:09

Av Yvonne - 11 september 2015 23:08

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards