Älvbacka

Alla inlägg den 15 september 2015

Av Yvonne - 15 september 2015 19:23

Kanonfina dagar, åhhh det känns som att man har vunnit högsta vinsten på lotteri!
Ja det är bara att njuta så länge det varar...
Visst, löven gulnar eftersom och när solen går i moln då är det allt lite kyligt, men bara solen är framme
åker den långärmade utav!
I söndags var det 4H dag i Norrfjärden med barnridning, uppträdande till häst, "klappvänliga" djur och fikaförsäljning.
Norrfjärdens 4H är en stabil förening, jag har varit medlen sen starten och är fortfarande även om jag inte är engagerad längre.
Det gick bra för dem, drog in runt6000kr inte illa!
Ruxan fick vara med i barnridningen.

StallLena ska ha en stor eloge för det är tack vare henne som föreningen är blomstrande igen!
Sedan finns det en och annan till som hållit 4H flytande genom åren, ja de är så himla duktiga!

Jag är oxå duktig om man får berömma sig själv, i söndags klippte jag ner alla brännässlor i kalvarnas hage med en häcksax och igår ryckte jag opp så mycket rötter jag orkade, det blev två stora kärror fulla med brännässlor! Phu det var jobbigt ska jag säja!

Har kört Kexet och Lilly idag och imorron blir det intervall, det kör jag två gånger i veckan, Lilly har ett lopp denna månad ( om hon kommer med)?
Väntarl på att Lasse ska komma så vi får ta en provtur utan mellanbalken i hästbilen, pratade med PerG. Och han tyckte vi skulle
Låta henne stå helt lös...ja varför inte!

Har inte fått på Moe framskor, fräschade till hovarna lite igår, men måste ta lite på undersidan oxå.
Måns sköter sig bra och har blivit väldigt följsam så vi knogar på, där vi inte är riktigt överens är när han ska stå stilla utanför stalldörren
Innan vi sätter ingång...men det är bara att kämpa på och vara envisare än pållen! Allting går...som Gunde Swan säjer!
Ikväll får Moes hovar vänta och Månsan får ledigt för jag behöver lite tid för mej själv ibland...

Vi får besök av min lilla stallhjälp Edit snart, hon kommer opp på sitt höstlov den 23oktober och far hem den 1 november, det är

förståss Ruxan som lockar, men hon blir nog förtjust i kalvarna oxå skulle jag tro!
Nu börjar det bli dax att ge kalvarna kvällsmålet så jag får väl kravla mej opp ur soffan där jag ligger och bloggar!
Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards