Älvbacka

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Mörkret faller snabbt

Av Yvonne - 12 oktober 2015 19:22

Klockan 18.00 börjar "rullgardinen" gå ner och nu är klockan 18.40 och det är svart ute!
Det har varit en fantastiskt fin dag , sol och riktigt varmt, Lilly blev svettig fast hon är klippt och det var ett lugnt träningspass hon
fick idag...Janne har talat med Janne Norberg och han ska köra Lilly nästa start, det blir spännande!
Per G. Är ju min favvokusk och Janne ligger tvåa, han fyller ju sjutti i år och är fortfarande på topp! 13/11är hans födelsedag!

Nu har Lilly fått på sig skorna, jo "hovis" kom i lördags, men det missade jag...var i stallet tills nån gång efter 20 .30 så han kom
senare vilket jag missade totalt. Och på söndag morron hade Lilly skor " fötterna, "nu är det bara Ruxan som är i behov av skor oxå!

Fick ett trevligt besök på söndagen, våran lilla stalltjej Josefin var hemma över helgen (pluggar ju i Umeå) och då tittade hon förbi och
fotade litet så det kommer nog någon bild på bloggen när hon får tid att fixa med det.
Hon fick köra Lilly, tyckte att hon behövde träna opp sina biceps lite! Det gick jättebra, men jag vet inte hur det kändes i armarna dagen
efter?
Lilly är fin att köra, men det är mycket go' i henne!

Det är bra med Måns (ingen feber än så länge) och det ser bra ut under magen.
Han får två travpass i hagen under dagen, jag har satt en plastpåse på en långpisk och så står jag i mitten på hagen och viftar
med den och han travar lugnt och avspänt runt och när det är nog så får han en sockerbit som belöning!
Ikväll tömkörde jag för första gången runt travbanan i skymmningen och båda hundarna var med som följeslagare, det gick himla bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards