Älvbacka

Alla inlägg under december 2015

Av Yvonne - 15 december 2015 21:02

Det går inte att vara anonym när man fyller år på "lucia"och definitivt inte när man fyller jämt om nu detta är något att fira
Egentligen?
Sade bestämt ifrån till vänner, nära och kära " att jag vill inte bli uppvaktad när jag fyller" haha vad hjälpte det !
Det började på lördan när jag kom in från stallet och på eftermiddan kom Robert med familj och lagade mat , jättegott..kokta musslor i sås, friterad bläckfisk och platta räfflade pommes och i efterrätt blev det Robbans special" Pavlova "som är en riktig höjdare!
Och så blev det ett gott glas vitt vin till för mej och Lena!
Söndag eftermiddag kom min bästis veten Ire'ne med sonen Simon och hans tjej som bor i Gällivare samt vetens ex.Henry som är
kock och han hade gjort två härliga smörgåstårtor!
Strax innan de dök opp så hade jag och "hovis" David varit ut en sväng med Måns så David bjöds oxå till bords!

Vi satte för Måns på lördan när Robert var här och det var premiären som jag längtat efter, allt gick bra fast på andra varvet fick
Måns ett tuppjuck och drog iväg...grimskaftet gled mej ur händerna, Robert höll kvar men fick släppa annars hade både häst , vagn
Kusk och Robert farit ner i diket så Måns for iväg en bit längs banan! David är ju en lugn kille så allt gick bra och det fanns ingen tendens till att han skulle slå iallafall!
När Robert och jag kom fram stod han still och var sitt vanliga jag igen.
På söndan så var det bara jag som ledde, hade tagit ett bättre grimskaft utifall att...samma avspända pålle när vi kom ut och stannade
utanför stalldörren och första varvet gick vi utan krussiduller, men på andra varvet gjorde han i stort sett likadant som på lördan,
Denna gång orkade jag hålla fast i grimskaftet, men vi hamnade likt förbannat i diket och David gled av vagnen, men höll i tömmen
Och medan han kravlade sig opp "han fastnade med ena benet i vagnen" så tog jag fast i huvudet på Måns och så tog vi oss opp på
Landsvägen och övergången till banan var nära så vi gick in på banan igen och David satte sig i vagnen och allt var frid och fröjd igen och vi traskade ner till stallet.
Han är lite lurig hästrackar'n!
Vi bestämdé att göra ett breik tills Anna och Petter kommer opp så att vi är två som leder och nu ska jag tömköra honom på banan några gånger så får jag se om han får nån ide'? Det har då inte hänt de gånger jag gått med honom runt banan tidigare.
Jo, det gick ju bra och det var inte särskilt dramatiskt heller och David gjorde sig inte illa.

Har inte motionerat de andra damerna nu på några dagar, men det är lugnt dom mår inte illa av att få gå i hagen och må gott!

Tillbaka till min födelsedag då, ojojoj vad jag fick mycket presenter, har satt in lite bilder så ni får se. Fick en hel del bakverk av
Mina goda vänner Ingrid och Maggan, allt kom inte med på bild för matbröd , bullar och rulltårta
hamnade direkt i frysen
Jag fick oxå pengar , lotter och blommor!
Nu vill jag tacka ALLA Goda Vänner, syskon, barn och barnbarn för omtanke och värme, jag är jättelycklig över alla mysiga presenter!
Kramkram!!

Kolla in alla fina presenter och mina adventsljusstakar och Ruxan med julpyntad box!








Av Yvonne - 15 december 2015 19:49

Kärlekens röda fux, Lyckans vita skimmel, Nödens bleka apelgrå, Krankhetens gula isabell , Sorgens svarta fåle!

Av Yvonne - 15 december 2015 19:45

Till minne av Touch

Av Yvonne - 15 december 2015 19:43

Bok

Av Yvonne - 15 december 2015 19:38

Samma författare som till boken "En man som heter Ove"

Av Yvonne - 15 december 2015 19:35

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards