Älvbacka

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Yvonne - 6 februari 2016 19:48

Ja då försvann kylan och istället blev det snö och blåst!
Och framåt sena eftermiddan vart det verkligen otrevligt väder!
Jag han iallafall med att rida både Kexet och Lilly innan det satte igång på riktigt...hade även planerat att ta fram lillsläden
och sätta för Ruxan, men när jag var klar med ridningen så tog jag in hästarna och då var klockan redan halv fyra så då
kände jag att det inte var så intressant fara ut på en slädtur och det tror jag inte Ruxan heller tyckte...
Jag har iallafall ridit två riktigt mysiga tjejer, först ut var Kexet som för första gången fick komma ut en sväng på byn!
Att traska över älvbron blev ju mycket spännande, det tog en stund innan modet infann sig och hon vågade trippa över med försiktiga steg duktiga tjejen!
Lilly är jag verkligen nöjd med, har inte kört henne på ett tag och det verkar ge resultat i ridningen för idag var hon helt avslappnad från
det jag satt opp i sadeln tills vi var hemma på stallbacken igen. Jag behövde inte ta fast i tyglarna en enda gång!
Och hon är så hörsam, ett lätt ptroo så gör hon halt och står still , ja jäklar detta blir en fin ridhäst så småningom!

Ha en trevlig lördagkväll, det ska jag försöka ha!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards