Älvbacka

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Yvonne - 11 februari 2016 20:57

Det har varit några fina dagar , lite sol och takdropp =plussgrader!
Riktigt härligt, men det har oxå hunnit snöa en del så än är inte vintern slut, ikväll
är det 2 minusgrader!
Igår körde jag alla tre tjejerna, håller igång dem varannan dag ...idag lediga och imorrn blir det
jobb under sadeln! Det blir klättring i "Rolfs backe", finemang nu när det är lite snö att pulsa i oxå!
Ruxan rider jag ju inte förståss så hon får sex varv runt travbanan och nån sväng opp efter rakbanan framför speedcarten.
Tyvärr så gick inte hjulet till ponnyrockarden att laga så Anna ska kolla ifall hon hittar nåt därnere i Stockholm.
Har kollat här i Piteå, men det finns inga begagnade moppehjul nånstans verkar det?

Hjulet till Jannes vagn är iallafall lagat så det ska jag sätta fast imorron.
Hinner jag innan mörkret faller så ska jag tömköra Månsan imorron, det var ju ett tag sedan nu!
I tisdags var vi på Lakaforsskolan och käkade bruna bönor och fläsk med hemgjord semla i efterrätt
tillsammans med vännerna Laila och Tore " jag åt palt"! Jag gillar inte så välstekt fläsk och så vill jag ha socker i bönorna!
Det hade varit mycket folk hela dagen och det var fullt vid borden även när vi kom dit kring 17tiden!
En stor eloge till samtliga som anordnar dessa populära tillställningar med Chatarina i spetsen!

Nu är det en katt som tjatar om att få gå ut och Vilja ska nog hänga på och testa sitt blinkhalsband!



Av Yvonne - 11 februari 2016 20:16

Kan jag inte få gå ut nu då och testa?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards