Älvbacka

Alla inlägg under mars 2016

Av Yvonne - 17 mars 2016 18:07

Det fina bronshuvudet fick avslagna ett avslaget öra

Av Yvonne - 17 mars 2016 18:05

Hade varit ut på en kvällstur med Moe och ställde som vanligt på honom stallgången när vi kom in...
Tog utav sadeln och träns, gick in med det i selkammaren och DÅ plötsligt hörde jag ett avgrundsvrål från Moe
och att det flög omkring saker!
Gick ut och kollade vad som hänt, jo där står en väldigt upprörd Moe och låset på Ruxans box med skruvar och allt låg utspritt på
stallgången även Ruxans namnskylt och det vackra hästhuvudet i brons som satt på boxdörren (har varit Touch:s) låg på golvet...Ruxan stod längst in i sin box med uppspärrade näsborrar och stora ögon!
Jaha sa jag till Ruxan, förmodar att du nöp Moe i sidan och det gillar han inte!


Ruxans skylt fick sig en repa

Av Yvonne - 15 mars 2016 18:18

Jajamän, när jag handlade på Ica förra veckan fick man lämna namn och telefonnumer för att vara med i en tävling
där man kunde vinna en ryggsäck med godsaker!
Då sa jag till tjejen i kassan, fixa så jag vinner nu! Näe det kan jag inte sa tjejen lite blygt....idag fick jag telefon...du har vunnit!
Jag tillhör annars de som inte har så mycket tur i spel och dobbel...
Men nu small det till och "lördagsgodiset är i hamn!!!
Kolla här!

Av Yvonne - 13 mars 2016 22:56

Här ser ni mitt barnbarn Rut, 6 år, tillsammans med skötponnyn Elin 27 år. Dessa två trivs mycket bra tillsammans som ni ser.

Av Yvonne - 11 mars 2016 18:40

Snygg stickad tröja från HV Polo , ny!

Av Yvonne - 9 mars 2016 20:50

Plockade fram Touch fotoalbum och fastnade vid denna bild på
en av de finaste, klokaste roligaste hästar som jag känt....Älskade Touch!
Vera i bakgrunden var min coach den här dagen!

Av Yvonne - 6 mars 2016 22:41

Imorse när jag steg opp så hade Janne av någon anledning redan gått ut i stallet, såg genom köksfönstret att
Fölmärrarna och deras döttrar var ute i hagen.
När jag kom in i stallet så råmade kalvarna missnöjt, Kexet och Ruxan trampade oroligt i sina boxar, Moe och Måns var inte i sina boxar.
Okej tänkte jag, Janne har väl satt ut dom i sin hage!
Tog ut Ruxan till hennes hage och då fick jag se att det var full kaos i hagen där märrarna går för där var Moe och Måns och Janne stod i öppningen...
Hämtade Kexet och såg till att hon kom in i sin hage.
Gick och hämtade lite kraftfoder i en hink och gick opp till hagen , lockade på Måns och han kom direkt...hade grimskaftet hängande
så jag tog fast honom och gav honom till Janne.
Ropade på Moe och han kom dånande genom snön, men stannade inte opp utan drog några repor till runt hagen innan han bestämde sig för att få sig en tugga ur hinken och sen promenerade vi ner till den ordinarie hagen med bägge killarna ,
Ja så kan det gå när inte haspen är på!
Har inte fått klart för mej hur det hela gick till, men jag förmodar att Moe var på sitt tokhumör och då var inte Janne med och av bara farten hängde Måns på och så stod Janne där utan hästar!
Annars är Måns väldigt ovillig att springa iväg när jag släpper in dom i hagen, han står gärna kvar och vill bli kliad när Moe sticker iväg som en unghäst med svansen i vädret!

Igårkväll var vi till Roknäs och åt smörstårta och go'fika tillsammans med våra travvänner Sally, Robert, Astrid och Bengt alltid lika
trevligt med hästsnack och lösa världsproblem!
Hästarna fick en ledig lördag och det blev en ledig söndag oxå, kände att jag behövde få en extra ledig dag från ridning och körning!
Imorron är man i "selen" igen!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards