Älvbacka

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Yvonne - 20 maj 2016 22:59

Min "fiffiga" uppfinning föll som ett korthus i förrgår!
Det regnade en hel del under dagen och alla djuren fick komma in kring tretiden.
När jag skulle ta in kalvarna så råkade Rutan få kontakt med eltråden som går ner i backen där den är fäst vid ett järn,
själva elaggregatet sitter på väggen och tråden har stått ut en bit utanför väggen!
När Rutan fick stöten blöt som hon var kastade hon sig rakt mot staketet och det föll som ett korthus och hon försvann runt
stallknuten!
Som tur var hann jag stänga grinden innan Salle hann springa ut och sen stack jag iväg och ropade på Rutan som sprang runt vedhögarna
och det är tur att man har tama djur , hon kom , följde med in i stallet och skuttade in i boxen! Phu!
Hämtade Salle från hagen och han följde snällt med in i stallet.
Sen var det bara att bygga opp min "fiffiga uppfinning" igen!
Ikväll har jag putsat opp Fixsola och fixat till hovarna någotsånär, det behövdes!
Och så fick hon sig en dusch oxå, imorron är det Mjölner Stiligs tur och hon har börjat ställa in sig på att nedkomma med en liten
framöver........

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards