Älvbacka

Alla inlägg under mars 2017

Av Yvonne - 10 mars 2017 15:52

Ja i norrbotten och Pitebygden är det vitt vitt, inga vårkänslor här inte!
Det enda man märker på att våren ska komma så småningom det är att
hästarna har börjat fälla vinterpälsarna!
Strålande vinterväder har vi iallafall, det kan man inte klaga på.
Jobbar på med mina fina pållar som verkligen ger glädje i tillvaron...
Ruxan lunkar på framför lillsläden, Fixsola börjar se ganska normal ut kring midjan efter alla träningspass framför speedcarten fast
än finns det att ta utav. Pigg och arbetsam är hon den snälla vackra flickan!
Alma har jag "lagt på is"ett tag, tänkte få Helmi satt i vagn innan jag fortsätter med Alma...
Helmi är så trevlig och lättsam att hålla på med och tömköra, har hängt på vagnen inne i stallet och det rör henne inte i ryggen...
Nu väntar jag bara på att Lasse ska få tid att komma och vara med vid premiären framför vagnen för Helmi.
Janne tränar på med Måns och han är en gudomlig individ, snäll och go'! Han växer fortfarande så det är nog inget fel att han
fått ta det lugnt, alla hästar är inte tävlingshästar som unghästar!

Min artonåriga " pansjo" Moe rider jag varannan dag och den han spar inte på krutet, just nu håller vi på och tränar halter från
skritt och trav och han har börjat funka ganska bra, men nog känns det att det spritter i kroppen på gammelpållen!
Undrar hur länge han ska ha tävlingsivern kvar i blodet? Matte skulle gärna vilja njuta av lite promenadridning haha!!

Tog lite bilder på vårt snörika Älvbacka!
Kolla om du har lust...

Måns

Linslusarna Helmi och Alma

Fixan har varit ut ett träningspass

Och här är kompisarna Tingeling och Coco Chanel

Svante "vit" 13år och Rosie

Och så har jag fått en mobil av min snälla dotter , håller på och lär mej och det går ganska bra!

Av Yvonne - 4 mars 2017 19:24

Igårkväll kom Ire'ne och hämtade sin lilla vovve och hon
hade med sig go'fika och choklad samt dessa vackra blombuketter!
Och äntligen hade hon tid att sitta ner, ta en fika och umgås en stund...
Hon blev glad och nöjd över "designen" på Veras korg från rosa till leopard!
Kolla vackra blombuketter här nedan...

Av Yvonne - 1 mars 2017 22:47

Söndag den 26 februari gick tolktävlingen av stapeln här på travbanan i Norrfjärdens 4H:s regi !
Tyvärr så var det väldigt få anmälda och det var oklart ifall det skulle bli av?
En stor besvikelse för de ekipage som anmält sig därför bestämdes att tolken skulle genomföras,
sex! ekipage kom till start när Fixsola fick ställa opp med StallLena i sadeln!
En liten publik hejade fram ekipagen, solen sken och det var lite småkyligt som det ska vara!
Det var blandad kompott på hästar , en bponny, tre dponnyer, ett varmblod och ett kallblod och i slutänden var det dponnyn Ludde
som var snabbast i gänget!
Efter tävlingen serverade stallLena hamburgare och dricka!

Det var synd att intresset inte var större nu när vädret äntligen var perfekt med kanonfin bana och med en sol på himlen!
Nåja, de som var med var nöjda och fick en mysig dag med sina hästar och att hästarna gillade att få ta sig en riktigt fartig galopp
det går inte att ta miste på!

Och tills idag har det snöat så inte behöver vi tänka på nån vårkänning häroppe än iallafall, Janne har plogat på morron och i eftermiddags på gården och det blir nog mer plogning imorron på travbanan och rakan.
Jag har kört Ruxan och Fixsola idag och de fick jobba lite extra för det ligger ett par decimeter snö på banan och rakan.
Igår red jag Moe och vi var ute en dryg timme, var ganska slut efter den ritten ska jag säja för det är ju ingen promenadhäst
precis jag har!
Nu önskar jag att vädret blir mer stabilt så att jag kan börja med unghästarna på allvar.

Ikväll har jag badat Vera och kammat ut hennes tovor på öronen och svansen så hon är fin när matte kommer imorron!
Så nu ligger hon, Vilja och Rollo i sängen och sover gott , dom är bra söta !
Här kommer lite bilder från Tolken och några vinterbilder på Vera, Vilja och Rollo.........

Ruxan, Vilma och Hilda

Fixsola, stallLena och Peppe

Ludde, Henny och Hilda

Nisse, Erika och?

Kenta, Linn och Hanna

Malte, Jossan och Peppe

Servering av hamburgare

Rollo på farstubron

Vinterbild

Vera och Vilja

Vera och Rollo

Vera

Vilja

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards