Älvbacka

Alla inlägg den 23 april 2017

Av Yvonne - 23 april 2017 19:41

Jo våren är nog på gång iallafall trots snön som håller sig kvar och kylan
som inte riktigt vill ge sig!
Svanar, gäss och tranor har gjort entre' här i Lakafors sen har jag läst att i Umetrakterna finns det över
sextusen svanar wow!
Småfåglarna äter mindre fågelmat nu, det går inte lika mycket solrosfrön och andra frön och brödet jag
lägger ut går inte heller åt på en gång heller så nu finns det säkert en del godsaker ute i naturen att festa på!
Råbocken som knaprat bröd i vinter är heller inte lika synlig längre...han har ju rundbal i hagen oxå förståss.
Det är andra vintern han håller till här i krokarna! Underbart att han klarat sig från lystna jägare!

Ett annat tecken är de små blå blommorna som nu kikar fram invid husväggen, sticker opp troget varje vår !
Bild på dem nedan och apropå bilder så var det ju synd att det bara blev bilder från rensade fat ifrån wåffelpartyt
på annan dag påsk, hade varit kul att få visa de fina wåfflorna!

Det tinar i hästhagarna, blir blött och skitigt ja all skit från vintern börjar ligga i stora högar och det är inte lönt
att börja rensa förrän all snö är borta och skiten börjar torka. En del mockar ju hagarna även under vintern, men skulle jag göra det
då skulle jag inte hinna nåt annat!

Saknar min lilla stalltjej, det är så roligt och uppiggande att ha en "kompls" som gillar stalljobbet och pysslet med hästarna...
Vi har ju annons på Fixsola och i lördags var en kvinna och provred, hon tyckte att Fixan var vacker och välskött.
Det blev ingen affär för hon tyckte att pållen var för framåt och trodde inte att hon skulle klara utav henne!
Får väl dra ner på träningen, har ju kört henne varannan dag sedan januari .
Annars tycker jag inte att hon är svår på nåt sätt, hon är ju snäll och skulle aldrig hitta på nåt fuffens att hon blir pigg går ju att
reglera.
Ja vi får väl se vad som händer, hade väl önskat att hon fick komma till nån som vill ta föl från henne...


Rollo ser förvånad ut!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards