Älvbacka

Alla inlägg den 2 juni 2017

Av Yvonne - 2 juni 2017 15:09

Det har haglat ,blåst och nu sista dygnet har det varit orkanvindar och inatt tog
sig studsmattan en ordentlig flygtur ut på ängen innanför travbanan!
Böjda rör och allmän villervalla, nu är den tillbaka på gården och alla lösa delar instoppade i bagarstugan!
Ingenting
saknas som tur var...
Konstigt nog så låg höet kvar i hagarna hos Moe, Måns och Ruxan som jag la ut igårkväll...räknade med att det skulle ha farit sin kos som studsmattan!!!

Hästarna fick gå ut i morse, men Moe och Måns gillade inte läget efter ett tag så klockan två fick dom komma in och även Ruxan
som får problem med ögonen när det blåser mycket, det rinner så det ser ut som hon gråter.
Hästarna i "skogshagen" har det ju mer skyddat och verkar inte så brydda att komma in tidigare....

Lilla Vera är här medan matte åkt till Gällivare för att gratta barnbarnet 1år.
Hon vill inte vara ute nå mycke i detta väder, jag är faktiskt rädd att hon blåser bort!
Vore inte så kul att berätta för Ire'ne att Vera har blåst bort...........

Nu ska jag äntligen få grisar, jag har längtat så! När jag väl bestämt mej och ringde Peter så hade han sålt alla sina, ja
så är det när man velar hit och dit och inte kommer till skott!
En bekants bekant hade så jag har fått köpa två stycken och de kommer på tisdag, det blir en "delägare" oxå ...Björn byagranne.
Behöver ju egentligen bara en , men det är ju roligare för nassarna att vara två!
Eftersom det inte blev nå hästträning idag så har jag gjort iordning en box åt grisarna och så har jag fixat i hagen där kalvarna varit
så när vädret ändrar sig blir det mysigt för grisarna att gå där.

Det blåser hårt fortfarande, undrar hur länge vi ska ha det så här det är ju den andra juni för sjutton och än sitter
långkallingarna på!




Studsmattan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards