Älvbacka

Direktlänk till inlägg 17 september 2017

En jättelåååång semester från bloggandet!

Av Yvonne - 17 september 2017 19:38

Hejsan hoppsan, jag trodde att jag hade lagt utav med bloggandet för nu har det gått verkligen lång tid
sen sist!
Tänkte att nu är det säkert ingen kvar som är in och hälsar på?
Fast det är det ju konstigt nog...nu ska jag iallafall försöka komma igång igen!

Vad har hänt denna skitsommar då, okej jag ska inte klaga trots allt regn och blåst som även har fortsatt under hösten oxå.
Många njutbara dagar har det trots allt varit med sol och värme och blommorna har vekligen blommat även om det var magert
första delen av sommare då det var kallt och regnigt!
Jo, Helmi och Alma är sålda till pålitliga och bra ägare, Helmi är i Haparanda i nybyggt travstall , Alma hamnade hos Jens Eriksson
i Skellefteå som har Storspjuver och Storvinna i stallet så det känns jättebra!
Både Mjölner Stilig och Fixsola är dräktiga, men det har jag kanske nämnt tidigare?
Plötsligt är det väldigt få hästar i stallet, bara sex stycken med MS föl som inte fått något namn ännu, väntar med spänning och
lite fasa på vad det blir???

Grisarna Mikke och Molle växer så det knakar, dryga 80kg är vikten just nu, världens charmigaste nöffar är det...busiga och smarta
och kloka. Känner att jag börjar bli för "blödig" med åren när det kommer till slakt, men har man gett sig in i leken så........
Fast än dröjer det, delägaren åker på semester till Maldiverna i börja av oktober så det blir inte före det iallafall!
Nu har nöffarna fått flytta in i stallet och det är de nöjda och belåtna med, två gånger om dagen vid mockning får killarna
komma ut och vara på stallgången och då har jag en tombox där det finns godis att leta efter i höet och så blir det några rejs
på stallgången innan det är dags att gå in och vila i ordinarie boxen.
Grisar kan snarka vill jag lova!

Den fjärde augusti åkte sommargästerna hem till Vällingby, saknade dom redan när dom for.
Det är så roligt när vi får ha dom här.
En kul avslutning blev det på sommarveckorna i Pite, Anna, Petter, Edit, Rut, Sally och Ire'nes två barnbarn Alicia och Milo blev bjudna på en flygtur
över pitebygden av världens bästa pilot Björn!
Det var tidernas upplevelse för ungarna att sitta i ett litet flygplan och speja ner över Älvbacka!

Och allt hö fick vi in under tak och i plastbollar utan dramatik och det känns alltid underbart när den biten är avklarad!

Sedan fick jag världens överraskning nu i september då min kära syster Anette och hennes Hasse kom opp på besök,
det var några år sedan sist!
Dom blev kvar här i nästa tre veckor, Hasse rensade skogen på lingon och blåbär, ja Anette bidrog oxå.
Sen kokades sylt och bakades bullar så det stod härliga till och roligt och trevligt hade vi!
Och godast av allt var när det bakades blåbärsbulla, ja de gjorde väl ifrån sig syrran och svågern minsann!

Det har även hänt sorgesamma saker på gården, den mest älskade kaninen Svante har fått somna in tretton år gammal och som jag berättade tidigare blev ju hans vän Rosie 10år sjuk och fick även hon somna in vilket hände tidigare i sommar, hittade ju en ny tjej till
Svante i Sikfors och de blev genast kompisar vilket de inte fick vara mer än några veckor....för en dag när jag släppte ut båda i sommarhagen verkade Wim lite slö och efter jag plockat gräs tog jag opp henne och la henne i mitt knä och strök henne över ryggen
och plötsligt sparkade hon till med bakbenen och så var hon död???!!!
Sen dröjde det inte mer än någon dryg vecka så var Svantes liv slut, jag är så tacksam att ha en bästis som är veterinär....

Nu blir det riktigt mörkt ute framåt kvällen och trädens blad gulnar, hästarna vill gärna in vid femtiden, med de brukar få vänta till sex
om det inte är skitdåligt väder!





Flygturen!

 
 
Carina

Carina

20 september 2017 23:04

Åhh så fina foton <3
Tack för titten i min blogg och för grattishälsningen då Maja fick vinna så himla kul efter all strul med henne :)
Kram Carina

http://www.donnasarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards