Älvbacka

Alla inlägg den 28 september 2017

Av Yvonne - 28 september 2017 19:44

Min älskade fina kloka kattgubbe Rollo fick somna in igår...
Han har varit lite krasslig i sommar och han har fått medicin
som jag nog berättat tidigare när han kräktes blod, men han blev bättre utav medicinering
och allt kändes bra...men Ire'ne sa redan då att "vi får se i höst om han klarar det för han är inte frisk".
Nu började han hosta igen då och då och när jag såg blod i maten förra veckan berättade jag det för Ire'ne.
Han hjärta slog oxå jättesnabbt. Han var inte mager nu som i somras och fin i pälsen.
Och igår när jag gick på promenad efter rakbanan med Vilja då kom han inte springande i full fart som han alltid brukar göra
för att följa med och sen bli buren hem!
Han låg kvar i katthuset på farstubron...
Ire'ne kom i förrgårkväll och kollade opp honom och sa att nu är det dags för Rollo att få somna in, vilket jag inte var beredd på
så jag bad att få ha honom kvar tills hon skulle komma tillbaka från sin Stockholmsresa.
Nej sa hon, då är han död när jag är tillbaka!
Fick en tidsfrist till igår onsdag och då fanns det ingen återvändå för på kvällen skulle hon åka till Stockholm och jag insåg ju att
han var väldigt sjuk och hade dagen på mej att hämta styrka, gick även opp till min lilla "djurkyrkogård" i skogen och grävde hans
grav som naturligtvis måste bli bredvid hans "allra första och bästa vän"Molly som han växte opp tillsammans med och han fick tre år längre att leva än henne, Molly blev tolv år.
Allting gick bra, det är alltid så lugnt och naturligt att ha en vän som är veterinär att dela sorgen med för hon är nog lika fäst vid mina djur
som jag själv...
Jag saknar Rollo så mycket....min älskade Kisse.....
Jag har plockat fram några foton på honom....




När han kom till oss...

Lite äldre och full i bus, även katter kan apportera!

Det blev en kort tid tillsammans med Topsy som då var tolv år...

Att ligga i husses knä var populärt i alla år!

Många mysstunder med Molly, här kollar dom in kräftfisket i Alterälven!

Alltid tillsammans

Åka spark på vintern var ett stort nöje...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards