Älvbacka

Direktlänk till inlägg 9 november 2017

Grisar och ett trevligt födelsedagsbesök

Av Yvonne - 9 november 2017 20:59

I förrgår blev det slakt och det gick lugnt och bra till, inga oroliga grisar!
Klockan sju på kvällen kom slaktar´n och hans två
söner samt en kompis till ena sonen.
Mycket trevliga människor och att de kunde sin sak det är då ett som är säkert!
Jag brukar överhuvudtaget inte närvara, men denna gång kändes det okej förutom att jag inte
åsåg själva avlivandet...
Snabba säkra killar som det var en ren fröjd att se i arbete, låter kanske makabert för en del, men
jag kan med gott samvete njuta av en fläskkottlett när jag vet att mina grisar har haft ett bra liv och
inte kände någon ångest inför döden.
Igår kom killen som styckar och det var en som kunde hantera kniven och snabb var han oxå så nu ligger
allt i frysen, sålde en halva till mina travvänner och medägaren tog hem sitt till sig.
Vad vägde nöffarna då, jo runt 130kg slaktade!

Idag har jag och Annica varit till våran vän Birgitta Ceder och gratulerat henne på födelsedagen och Siri fick följa med
och det blev spännande för henne att träffa Birgittas mammas collietik Randi som är elva år, en jättesnäll vovve som
Siri småbusade med när hon insåg att Randi bara ville henne väl, sedan sov hon gott resten av tiden vi var där.
Carina Sundström kom efter ett tag och det var kul att träffa henne oxå, blev mycket hästsnack och lite skvaller så
nu har vi bestämt att träffas framöver och även be ett par till tjejer komma med, vi har ju känt varandra i massor med år
genom Piteå Ryttarförening. Jag och Carina fyller ju år på lucia så det blir kanske den dan vi ska träffas hemma hos mej.
Det blir något att se fram emot!

Fick mail ikväll från Lena att nu är det dax att hämta hem Måns, antingen imorron eller på lördag.. åhh nog känns det i bröstet,
men jag vet att han hamnar hos en superbra ägarinna!

Och nu regnar det igen, har gjort hela eftermiddan och kvällen vad är det för fel vi är ju inne i november nu?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards