Älvbacka

Alla inlägg den 30 maj 2018

Av Yvonne - 30 maj 2018 21:48

Det har gått jättebra med Fixan och lilla fölungen!
Jag fick med henne ut i hagen, men det var tufft för det är
starka moderskänslor i Fixan!
Bekantade mej med den lilla vilket dröjde en stund innan hon accepterade
att jag kliade henne fast efter en stund tyckte hon det var jätteskönt och jag kunde sätta på henne en grimma.
Den första var alldeles för stor, men en liten grimma som jag brukar ha till mina lalvar blev perfekt.

När jag skulle ta in Fixan igen så höll hon på att bryta sänder ?ledet? till hagen innan jag fick på grimskaftet
efter lite brottning sedan blev det raka spåret in i stallet.
Man har inte mycket att sätta emot sisådär en sju/åttahundrakilos koloss!

Ulrika kom hit två mornar och hjälpte mej leda ut mor och barn som fick gå i egen hage, men idag har de gått ihop med
Stilig och Embla och lillan är så duktig och följer mamma så fint.
Det blev lite livat först, till och med Stilig var med på galoppen en stund...Embla var mer påstridig, men när Fixan visat henne
vad som gällde så blev det lugnt!
Så småningom får nog Embla en liten kompis när Fixan släpper lite på uppmärksamheten!

Ska ta lite bilder imorron när vädret är så fint.
Sätter in ett par vovvebilder så länge.

Siri och Vilja tar en paus!

Siri i sin nya hundbädd

Siri kollar på ?Bagges hemlösa hundra?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards