Älvbacka

Alla inlägg den 15 juli 2018

Av Yvonne - 15 juli 2018 22:04

Solen är i högform kl. 21 på kvällen!

Anna på väg hem med Ruxan efter att ha skjutsat Edit till Elise!

Underbar blomsterprakt i det vilda!

Kärt barn har många namn...rallarros,mjölkört, grisblomma!
finns säkert fler?

Lite bilder på mina blommor som har tagit sig riktigt ordentlig!

Siri med sitt nya gossedjur som hon fick idag av ?mostra?

Trötta vovvar framåt kvällskvisten!

En uppmaning till er som inte besökte denna fantastiska tillställning förra året!
GÖR DET i år!

Av Yvonne - 15 juli 2018 21:53

Vilken värme, äntligen en riktig sommar!
Men tyvärr så värker det i hjärtat när jag tänker på alla som har djur neråt landet,
det talas om att det kommer inte att finnas tillräckligt med foder till kor och hästar...
att det kommer att slaktas många djur! Det dyker oxå opp annonser på hästar som säljs billigt för att ägarna inte får tag i hö!
Och sen finns de som försöker ta tillfället i akt att kunna få sig hästar graris eller för en spottstyver p.g.a hökrisen, huvvaligen!

Häroppe verkar det klara sig bra och i år har det inte regnat en droppe på höet, jag har haft lite minislåtter och med Petters hjälp
har jag fått in en del torrhö i ladan för Ruxans räkning.
Göran slog runt travbanan och när det torkat räfsade jag ihop i högar och lastade i traktorskopan och sen när Torgny slagit
ängarna så tog jag mej an två mindre plättar och där blev det fem traktorskopor fyllda till brädden.
Det är tur och stor lycka att ha riktiga vänner som bryr sig...den som brukar bala åt oss hade fullt opp hela veckan och då erbjöd sig Torgny att bala , heders Torgny!
Och nu håller Petter på att köra hem balarna , den killen har anlag för bondelivet haha!

Förra söndagen var vi till Storforsen och såg ?Trolltagen?, jättetrevligt att sitta på berghällarna i solskenet!
Det var Anna, Petter, tjejerna, jag och så Ulrika och Elise, Siri fick oxå följa med.
Efter teatern så badade tjejerna i de varma små naturbassängerna och Petter blev så sugen så han hoppade oxå i.

Edit har varit på ridläger oppe i Åströms och var mycket nöjd med ridkompisar och Moa som instruktör. :)

Ikväll sover alla tre tjejerna hos Elise, det är så roligt att de funnit varandra så helhjärtat!
Edit är inte alltid med, men Sally och Rut formligen älskar Elise och jag tror Elise är av samma uppfattning!

Idag har min moster Vivi och kusin Janne med fru Wadee varit och hälsat på och det är alltid roligt och mostra hon har alltid med sig lite smått och gott!
Janne och Wadee är bosatta i Thailand, men kommer till norrbotten under sommarhalvåret.
Men när kylan kommer drar de ?hem? till Tjailand igen!

Sol och värme i all sin glans, men nog skulle det va? skönt med regn nu när höet är bärgat!



Petter kör hem balarna, Stockholmspojkar kan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards