Älvbacka

Alla inlägg den 22 juni 2019

Av Yvonne - 22 juni 2019 22:14

Det är inte så ofta det är riktigt bra väder numera på midsommar, men det var fint under dagen fast
mot kvällen blev det regn och åska!
Mjölner Stilig och Svenne for till seminstation, hon blev sprutad så nu är det bara att vänta och se vad som händer!
Kajsa och hennes kompis åkte iväg till Boden med mor och son, det gick som vanligt jättebra att lasta dem.

Hela denna dag har det regnat ibland riktiga störtskurar...den som gapar efter mycket, ja vi behövde ju regn för grödan
MEN inte så här mycket tror jag?
Blir det nu sol och värme på detta kommer det att grönska för fullt på ängar och åkrar!
Vi besökte Janne, jag, Robert,Lena och Mirja och jag hade bakat två sockerkakor som jag bjöd personalen och de boende på
till fikat på Jannes avdelning . Siri fick följa med och Janne tycker om när vi har med henne, förra gången var Lenas systers lilla
hund med och hon satt så fint bredvid Janne på kökssoffan...
Och så bytte Lena gradiner och Robert satte opp en rana som jag köpte när vi var på secondhand i Öjebyn.
Det blev så fint och ombonat, när vi lämnade Janne åkte vi och handlade litet på Ica. Köpte en blomma till Rune ochså tog vi en fika hos honom vilket var uppskattat!

Vi åt en god middag senare på kvällen härhemma med en smarrig efterrätt .
Hästarna fick extra morötter och tjuren några sockerbitar midsommarafton till ära!
Smådjuren och hönsen fick oxå några extra godbitar!

Idag har det regnat hela dagen och åskan har mullrat titt som tätt!
Hästarna fick komma in kl.15.00 då var dom less regnet och så började det blåsa så hemskt!

Midnattstrav i Skellefteå ikväll, jag hoppas verkligen dom har bättre tur med vädret än vad vi har här i pitebygden!

Se så fint det blev med nya gardiner hos Janne

- och ranan pryder sin plats

Foka vid köksbordet, Janne, Robert och jag.
Lena fotade och Mirja höll sig undan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards