Älvbacka

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2019

Höstjobb

Av Yvonne - 30 augusti 2019 22:58

Igår tog jag itu med sommarhagarna nere vid älven, det var dax tyckte hästarna!
Är samma varje år när augusti går mot sitt slut då vill pållarna opp på gården, så fort jag visar mej
när eftermiddan kommer gnäggar dom och står vid grinden , springer runt och krafsar med hovarna!
Det är lite göra med att ta loss banden, samla ihop plaststolparne och rulla upp banden och sedan köra opp
alltihopa på cykelkärran och lasta in i ladan.
Ibland är det synd att man inte kan köra traktor, så mycket snabbare allt skulle gå!

Ensam är stark heter det ju, men visst skulle det vara trevligt med lite hjälp ibland....
Nu är det gjort iallafall och hästarna går bakom stallet och kan gå ut och in i hagarna som dom vill.

Idag har jag gjort en ny beteshage opp i skogen och ängen längst opp efter travbanan, funderade på hur jag ska få el på hagen
och då kom jag på att jag har ett batteridrivet aggregat som står i bagarstugan, måste bara köpa nytt batteri imorron för det är nog minst tjugo år sedan det användes. Hoppas bara att det funkar?
Det ser då okej ut själva aggregatet...

Nu ska jag bara ta hem ett spånlass så är allt klappat och klart inför vintern vad gäller djuren.
Ska oxå tinga plogning för jag antar att det kommer snö i år oxå, det är mycket rönnbär så man får väl hoppas att det inte blir lika mycket snö som förra vintern!
Sen måste traktorn till verkstan och få lite omsorg och kärlek så han funkar i vinter, men det får vänta tills spånet är på plats.

Imorron kommer Robert, Lena och Mirja!

Linas tjejer har varit här idag och skött om och ridit Ruxan och Sissi.


Små ryttarinnor på söta ponnyhästar!

Supersöta Sissi!

 
 
Ingen bild

Petra o Manda

5 oktober 2019 18:49

Vad gulligt att Ruxan har en hagkompis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards