Älvbacka

Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Spån!

Av Yvonne - 10 september 2019 22:11

Idag fick jag hem ett spånlass från Pite Såg och hyvleri och Torgny kom och tryckte in det i spånlidret med
Stortraktorn! Har haft spånbalar ett tag och i vintras provade jag spånpellets, men lösspånet trivs jag bäst med !
Nu har jag spån för hela vintern och det känns så himla skönt! Man känner sig verkligen rik!
Världens dimma på morron så stona och fölet fick gå i hagarna här bakom stallet och det trivs de med.
Frissan hälsade på Molle över staketet, Stilig var lite försiktig och Svenne var väldigt nyfiken både på Molle och småtjejerna
Ruxan och Sissi!
Om Molle skulle varit här en längre tid hade han fått göra Svenne och tanterna sällskap, det skulle Svenne ha gillat !

Körde Ruxan med Sissi bakom vagnen, det fungerar jättebra och så får jag två hästar motionerade samtidigt.
körde en vända på rakbanan och två varv på travbanan!
Blir inte så mycket ridning på Frissan just nu medan de går i beteshagen, risken är att Svenne far genom hagen om jag tar ut henne
för han är mest med Frissan nu...mamma är inte så intressant!
Igår var det kanonfint väder och idag har det varit surväder hela dagen, men inget regn!

Så här mysigt var det igår!

Och så här grått och disigt har det varit idag!

Namnskylt, trevlig modell som jag köpt till alla hästarna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards