Älvbacka

Alla inlägg den 5 november 2019

Av Yvonne - 5 november 2019 18:25

Så här tjusiga var familjen Gabrielsson på bröllopet i Italien!
Edit såelade fiol och Rut och Sally var brudnäbbar!

Av Yvonne - 5 november 2019 11:49

Skrev ett inlägg för en vecka sedan, var klar med bilder och POFF! så försvann alltihopa, inte första
gången vad är det som händer???
Då blir jag så less och har inte lust att börja från början igen!

Nu gör jag ett nytt försök så sköt dej jäkla ?padda?!

Solen skiner, 13 minus på morron ja det har varit kyligt några nätter nu och småkallt på dagen. Nästan ingen snö bara
såpass att det täcker marken , det blir betydligt ljusare iallafall för halv fem är det mörkt!
Varför ska vi hålla på med vinter och sommartid, ganska meningslöst enligt min mening...

Vi har inte klart med begravningen av Janne för Anna och familjen har ju varit i Italien på bröllop, men allt annat är klart
som följer med när någon avlider och annonsen kommer imorron tisdag i PT.
Har haft enormt mycket hjälp av Robert och Lena!
Vet inte hur det skulle blivit annars?

Hästarna som nu är fem mår bra, Ruxan och Sissi går tillsammans och är bra kompisar och Frissan, Stilig och lillhingsten
Farbror Sven går tillsammans och trivs ihop, ja Svenne är inte så liten har längre ben än mor sin.
Han är jättetrevlig, älskar att bli borstad mellan bakbenen då lyfter han ett ben i taget för att jag ska komma åt att borsta!
Han ska få flytta i egen box framöver, ? jag? tycker alltid att det är jobbigt att skilja mor och barn därför drar jag lite på det
fast när det väl är gjort känns det bra och Stilig blir nöjd.

Hönsen bor i stallet nu och det blev jättetrevligt för dom och för att inte tala om så lättsamt det blev för mej!

Har funderat på vad det beror på,.... jag har en säng som är 120 bred och två små hundar som sover med mej, ligger i mitten på sängen
när jag går och lägger mej, varför ligger jag längst ut på kanten varje morron och småvovvarna ligger och vräker sig på
resten av sängen?
Igårkväll hade även Vilja tagit plats ? händer inte så ofta? och jag har inte hjärta att köra ner henne från sängen och puttar jag på henne för att hon ska flytta sig lite så är det som att försöka få bort en 50kilos säck med havre, hon vägrar och låtsas inte höra så det är
bara att krångla sig in under täcket och få lite plats!

Mitt ena marsvin har dött, Loffe han blev så mager! Han åt och drack bra tänderna var inget fel på och han såg pigg ut, men en morron var han död.
Han var inne på sitt fjärde år och jag vet inte hur länge ett marsvin lever?
Tråkigt för Teddy som blev ensam...söker någon som behöver en kompis till sitt marsvin, men det verkar svårt att få tag i så han får
vara kvar och så får jag pyssla om honom lite extra.

Teddy

Vackra ägg

Anna på Frissan

Sissi har fått flytta in i ponnyboxen nu då tjuren är borta

Edit på sin Stockholmsponny Funnie

Bullbak, händer inte så ofta

Finns en varg i varje hund

Vackra blommor från vänner

Timmie har ett ont öga till dammsugaren

Avslutar med en nalle som Janne fick i present på sin 70årsdag, Helmi , Lasses mor har sytt dressen
och då passade det bra att sätta på körhjälmen oxå!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards