Älvbacka

Alla inlägg den 19 november 2019

Av Yvonne - 19 november 2019 17:10

Är det uppochner vända världen, regnar i november...ja man kan aldrig sluta förvånas!
Det är absolut kolmörkt ute och snart är det isbana på gården så nu har sparken kommit till användning.
Måste nog leta fram broddarna oxå!

Jag avundas inte de som är hästägare neråt vårt avlånga land, skitiga hagar med lera för hästarna att klaffsa
omkring i!
Det slipper vi iallafall och jag tror inte att det kommer bli lerigt trots regnandet, är nog ganska fruset i backen.
Hästarna fick komma in halv fyra och jag såg att de var belåtna.
Har ägnat eftermiddagen åt att baka filbullar och så har jag rengjort och bytt spån hos kaninerna och imorron ska
hönsen få nytt golvspån och nytt hö i redena.
Dom har dragit ner på värpandet, kommer mellan ett och fyra ägg om dagen just nu!

Det blir inte så mycket aktiviteter utomhus när det är så här risigt väder!
Hör på radion att det varnas för ishalka!

Vilda är nöjd med att ha fått fint i sin box.

Det tyckte även Plättan och Coco Chanel

Disney och Muffin verkade förvånade och tog plats under ligghyllan
när de kom in i boxen

Timmie passade på att bekanta sig med kanintjejerna

Frissan var glad att få komma in

Så här såg det ut när jag klippt Ruxan häromdagen

Och här är lilla Ida från Jokkmokk tillsammans med Mirja
och minsta fyrfotingen Sissi

Mys i hundfåtöljen

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards