Älvbacka

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Yvonne - 8 januari 2020 21:32

Igår fick jag hem två storsäckar med ved!
Tycker det har gått mycket ved i vinter om man nu kan kalla det vinter?
Slängde ner all ved i källaren när jag var klar i stallet och idag har jag travat opp alltihopa!
Kändes väldigt långsiktigt, men sotaren kommer den trettonde så jag tänkte att det är lika
bra att ta tag i det med en gång så nu är veden på plats och sotar?n kommer in via källaringången.

Isen ligger blank och fin på gården, inte ens katterna klarar att gå utan att halka, småvovvarna får
åka spark till stallet!
Tur jag har gödselstacken på sidan av stallet nära gången opp till hagen, går snabbt och smidigt att skotta ut
gödsel så hästarna tar sig opp till hagen...

Vilja har hittat igen sitt koben som hon kan ligga och gnaga på i timmar när hon inte står och skäller på
ekorren som huserar i stortallarna vid stallet.

Timmie, Peppe, Siri och Vilja väntar på nåt gott, månne det vara nåt i köttväg?

Gänget i trappan!

De är för gulliga i väntan på att få gå ut!

Timmie hälsar på hos hönsen, fast hönsfodret var nog inte hans grej!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards