Älvbacka

Alla inlägg den 30 januari 2020

Av Yvonne - 30 januari 2020 12:00

Ja nu kommer den, både efterlängtad och inte!
Efter istiden blir det vitt på marken nu, men bara det kommer lagom
och inte uppåt en meter!
Men varför oja sig, det finns de som har det mycket värre , människor och djur i Australien,
folket i Kina och samerna i norrbotten som blir hotade och hatade.....ja det finns mycket man skulle kunna
räkna opp....ja huvvaligen!

Fördelen med snön är ju att jag kan köra släde med Ruxan och ta med Sissi på släp, det är väldigt mysigt!
Jag har ridit Frissan, men det är en stor häst för mej med mina 154 centimeter.
Känns som jag åker häst när jag sitter däroppe i sadeln och når strax nedanför sadeln med skänklarna...

En D ponny eller ett litet kallblod på 150cm skulle vara mer lagom för en 74årig kärring som har hälsan i behåll...
visst finns det en och annan krämpa, men det får man leva med!
Så länge viljan finns och kärleken till djuren är det bara att kämpa på.

Det dog en vit höna igår, synd för de vita industrihönsen värper jättebra och det blir stora fina ägg!
Hon var inte dålig på morron, inte vad jag kunde se iallafall? När jag var in till dom på lunchen med bröd
då bara låg hon där på golvet och hur man än försöker klura ut vad som händer i en liten hönskropp så
går det inte att få någon förklaring......de går där och pickar och plötsligt är det bara slut.....
Ibland kan en höna se lite duven ut, en del piggar på sig och en del somnar in.
Livets gång som man säjer, men tråkigt är det.
Det positiva är väl att räven får sig ett skrovmål...

Ire?ne , vet.kompisen har varit här några dagar på besök, hon har det jobbigt är hemlös och söker hus eller nåt liknande...
hoppas att det ordnar sig för henne.

Ska ta en slädtur med ponnyerna idag oxå,man får passa på rätt vad det är kan det ju vara bara is igen.

Av Yvonne - 30 januari 2020 11:20

När jag lämnar nåt klädesplagg på golvet är Siri snabbt där och intar sovläge!

Sen finns ju värmefilten i tv soffan som är favoriten när småttingarna varit ute
på en liten tur i snöovädret!

Och så här ser vi ut när vi inte sover!

Stallkatten Rasmus!

Och Pricken som är en storkille, men ser liten ut på bilden!
Ojoj, stallkatterna fyller sex år i år !

Westernsadeln som jag nu sålt...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards