Älvbacka

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Yvonne - 5 augusti 2009 20:34

Idag har vi varit på Vitsand men ÄlvbackaKungen och Fixgnisten.

Lasse Marklund var där med sex hästar och körde snabbjobb!

Fixgnisten såg mycket bättre ut än förra gången vi var där. Och Kungen, ja

han ser otroligt bra ut nu. Han skulle ha startat på fredag i Umeå, men kom inte med så det blir bara Fixsola som ska iväg.

Det kanske var bra egentligen för nu fick han sig ju ett snabbjobb till,

han är startsnabb och så travsäker och det märks att orken blivit bättre

så det ska bli kul att se honom komma till start.

Det blir nog på Bygdetravet/Vitsand.


Har fått papperen till unghästutställningen i Boden i september så nu

är alla fyra ungpållarna anmälda!

Bolfaxa och BodbäcksJuna ska vara med i  2årsracet oxå!


När vi var klara på Vitsand fick hästarna hö som vi hade med oss och sen for Janne och jag till Gran (naturbruksskolan) och käkade på deras restaurang,

dom har jättebra buffe´mat och det är mycket folk som är där och äter lunch. Hästarna mådde gott när vi kom tillbaka och hämtade dom.

Kungen går in alldeles själv i transporten nu, utan lock och pock.

Han har varit lite jobbig och det är ju ingen liten häst att tampas med,

men vi har tagit det lugnt med honom och det lönar sig i längden.

Det var så varmt idag så jag red inte Moe förrän på kvällskvisten och Janne körde 2årsstona.

Skodde Kompis runt om igårkväll, brukar inte sko mer än två hovar i taget

nu gick det iallafall lätt som en plätt och Touch har jag verkat runt om.

Så nu känner jag mej så nöjd!

Och nu vet jag att det var en "mårdhund" jag såg för ett par veckor sedan när jag var ute och red, det var ett reportage i PT så nu är jag säker.

Trodde ju att det var en liten björnunge först, men såg sen att den hade svans.


På måndag kommer Kungens "lilla piga" Emelie och hon ska vara här i en dryg vecka, det blir trevligt för Kungen och för mej!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards