Älvbacka

Alla inlägg under februari 2018

Av Yvonne - 14 februari 2018 22:41

Varmaste hjärtekramar till alla som tittar in på min blogg
på AllaHjärtansDag !

Siri vill oxå vara med på et hörn!

Av Yvonne - 8 februari 2018 12:16

Så här fin blev Ruxan i sitt nya stalltäcke!
Köpte det mest för att så småningom ska jag klippa henne igen
och då behöver hon ett lite varmare täcke till att börja med och som
sagt var fleecetäckena samlar ju på sig enorma
mängder med spån,
Lilla Embla ?som inte är så liten? verkar trivas med att ha ett täcke dessa kalla dagar, 28 minus
morronkvisten

Kolla söta tjejer här nedan.....

Hon ser ganska belåten ut!

Embla är som alla föl och unghästar, en liten ?linslus? !
Så det gäller att vara snabb på ?avtryckaren? innan man har dom i famnen!
Men fin är hon i Ruxans täcke iallafall!

Av Yvonne - 7 februari 2018 19:31

Åhhh det är så himla gott! För att inte tala om rommen!
Igår blev vi inbjudna på surströmming hos Laila ?Görans syrra? och hennes man Tore och Göran var oxå med.
Man tackar aldrig nej till ett ?surströmmingsparty?!
Kallaxsurisarna är att föredra för min smak iallafall och nu har dom även tagit fram en burk med romstinna surisar
och dom var jättegoda ?gillar rommen?.
Vi hade jättetrevligt och i efterrätt blev det äppelkaka ? på egna äpplen ? glass och vispgrädde så mätt var bara ordet!

Och som alla vet har det varit kallt som attan, men idag var det riktigt skönt= minus 13...
Körde Ruxan på eftermiddagen, motioneringen har ju blivit lite eftersatt denna kalla period både av henne och Moe
så imorron blir det en ridtur på Moe jihaaa!
Embla har fått ha täcke på sig och hon har inte reagerat alls, men Mjölner Stiligs avkommor har alltid varit fina att hantera
vad det än har handlat om.

Ruxan har fått ett nytt stalltäcke, mycket fint! Är så less fleecetäckena som bara samlar spån, kommer en bild imorron!!

Av Yvonne - 4 februari 2018 19:32

Ja nu har Mjölner Stiligs namnlösa fölflicka fått ett namn, det blev Embla!
Det stod mellan Embla och Cornelia och STC valde Embla och det var ju inte så tokigt namn.
Och igår var Monica Lierud här och chipmärkte henne, det gick snabbt och smidigt så nu är Embla
inget föl längre...ett år och ganska stor är tjejen!

Har hunnit rida och köra ett tag, men nu blev det kylslaget igen så igår och idag blev det ledigt för pållarna,
ikväll är det 20 minus och lite till.
Lilla Siri vill så gärna hänga med ut, men hennes små tassar klarar bara en kort stund.
I stallet går det bättre, men hon får ha täcke på sig och hon är jätteduktig och står som ett ljus när jag sätter på henne det.
Behöver inte ta utav det när vi kommer in , det klarar hon själv!

Araquanahönan som värper gröna ägg har börjat om att värpa, igår var det ett grönt ägg i redet. Annars verkar alla fjäderfäna må bra
och ingen har trillat av pinn i vinter än så länge iallafall...den äldsta hönan vi har är nog en bit över tio år, men jag tror inte att hon värper?
Hämtade henne och tre vita hönor i Långträsk, men de vita dog en efter en när det gått några år.

Såg på Uttagningen till Mello igår, men det var ingen låt jag fastnade för. Vet inte varför jag ser på det, men då har man ju en chans
att gnälla över dåliga låtar hihi !
Kickis låt var fin, men egentligen passade den väl inte riktigt som hon själv sa...
Edward Blom ska nog hålla sig till kulinariska rätter i fortsättningen!

Och inte får jag in några bilder fn jullovet, de får vänta tills jag får hjälp!
Här kommer två söta vovvar så länge!


Och en bild från renraiden på Jokkmokksmarknad, jag var inte där.
Bilden är från paltbladet och jag tycker den är fin!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards