Älvbacka

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2020

Tror jag hatar regn mer än snö!

Av Yvonne - 28 oktober 2020 00:23

Det har storregnat i två dagar och snön har nästan försvunnit, ske får jag en chans att plocka ner beteshagen nu?
Man blev ju som sagt tagen på sängen när det plötsligt hade kommit en massa snö och hästarnas bete försvann, det
hade ju säkert räckt månaden ut med bra väder!
Fick hästarna vaccinerade i fredags. Alla skötte sig bra som vanligt!

Har haft öppet till hönsen i två dagar, men dom är inte särskilt sugna på att gå ut, igår var all utom StålHenrik
och hans tjejer ute en stund, Ringo och snöripan hade tagit sig utanför nätstängslet., men var lätta att locka tillbaka med en burk majs!
Idag var endast en höna ut en sväng...

När jag släppt ut pantertanterna imorse så kom det ett storregn strax efter så ponyerna fick vara kvar inne och klockan två ville tanterna komma in.
Hade storrengöring hos hönsen och kaninerna igår så dom har det riktigt fint så länge det varar?
Ja hos hönsen rengör jag varje dag, men golvspånet byter jag ut när det behövs!

Älskade Koskit! Jo serien heter så! Den handlar om bönder i Tornedalen och jag har sett den på paddan , jättebra och intressant!
Vet inte om den gått på TV?

Det här är Vilda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards