Älvbacka

Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Yvonne - 15 oktober 2020 13:02

Man njuter av en solig fin dag och vad händer nästa dag?
Jo då regnar det igen......inatt har det varit minusgrader och det var frost på morron...sex plussgrader nu så det är ingen sommarkänsla precis!
Regnar inte iallafall...
Ingen vinter ännu tack!
Getterna får vara lösa på stallgången numera medan jag mockar och det gillar dom..busar och skuttar omkring!
Imorse höll jag på att sätta hjärtat i halsgropen!
När jag körde ut skottkärran till gödselstacken fick jag se att ena fiskelinan i hönshägnet var nerriven, gick in med skottkärran i stallet igen och ut i hägnet för att kolla hönsen och alla var där...
Gick tillbaka in i stallet och ops! Vad ser jag...jo getterna är ute på gården ( glömde stänga dörrarna ) spännande värre, smög förbi och gick ut genom den andra dörren, när jag dök opp bakom knuten tittade de små busarna förvånat på mej och båda gick snällt tillbaka och in i stallet! Phuu!!
Hade väntat mej att få jaga get...
När dom var så duktiga bjöd jag på lite av hästarnas kraftfoder, kan vara bra att vänja dom med lite skramlande godis i skopan!
Mat och godis är melodin för Pontus och Pan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards