Älvbacka

Alla inlägg under oktober 2017

Av Yvonne - 30 oktober 2017 15:03

Edit har tumme med Micke och Molle!

Av Yvonne - 30 oktober 2017 14:56

Nu är Siri här, vi hämtade henne i fredags och hon är
redan en i gänget, det är bara Vilja som inte riktigt har
accepterat den lilla.
Ja hon är inte arg eller så snarare lite osäker, men det går framåt....
Idag har Siri fått slicka henne på örat och krafsat lite på henne!
Det är en tuff och jättemysig valp av rasen Chihuahua/Malteser.

Av Yvonne - 24 oktober 2017 15:38

Idag kom det teckningar per post från Rut och Sally, kolla härnedan...
Och nu har vi fått tag i en ?hemslaktare?, men det dröjer ett par veckor till som sagt!
Solen skiner även idag, men det var?lite lite vitt? på backen imorse som försvann ganska snabbt när solen kikade fram!
Funderar på ifall jag ska sätta i broddar i skorna på Måns och Ruxan? Jag tror att jag avvaktar, broddar är inte det roligaste
så det får nog vara tills vidare.

Denna bild är från Sally!

Av Yvonne - 23 oktober 2017 14:15

I lördags kom Lena och hennes pappa hit och Lena provkörde Månsan!
Visste att hon gillade honom när hon var och kikade på han förra veckan,
men om det skulle bli köp var alls inte klart.
Nu hsr hon provkört och hon bestämde sig och pappan var äverens om att
de skulle köpa honom! :) jag blev så himla glad så jag kunde inte låta bli att
ge dom varsin kram!!! Man är ju ingen hästhandlate precis...förr spottade man i näven
och tog varann i hand och så var köpet klart!
Jag är så lycklig över att Lena fastnade för denna snälla fina häst som nu får en chans
som travare och att det är en duktig och ambitiös travtjej det har jag förstått.

Nu ska dom bara ställa iordning hemmavid innan de hämtar honom.
Övriga intresserade blev riktigt besvikna...Sundsvall och Finland och så en tjej från Boden som inte fått
besked ännu då hon skulle ringa ikväll.
Det var helt underbart att det var ?tjejer? som hörde utav sig och var seriöst intresserade.
Ja en karl ringde tidigare, men hörde sen aldrig utav sig igen.

Och grisarna lever och mår, ingen hemslaktare hittad än. Vi har en på gång i Lillpite, men inte fått tag i honom.
Enligt en kille som jobbar som styckare på Alviksgården ja Hugosson/Nylen?s utför han hemslakt.
Men det blir ingenting förrän efter den 5november, ägar?n till den ena grisen är bortrest denna vecka och på fredag kommer
Anna och tjejerna opp på höstlovet och då kan vi inte hålla på med nåt så barbariskt som slakt!

Så till nåt roligare, på fredag ska vi hämta valpen...lilla Siri, undrar om hon har vuxit nå mycket dom här veckorna?
Hon fick ju plats i mina kupade händer när vi hälsade på.
Underbart spännande och mysigt ska det bli!

Kalla nätter, minus fem imorse och fantastiskt fina, soliga dagar och allt vatten har frusit bort så nu behöver jag inte
klaffsa omkring när jag tar in hästarna, Ruxan, Moe och Måns har fått flytta tillbaka i sina ordinarie hagar.
Hellre lite kyla än regn, regn , regn!!!

Måns

Sovande nöffar!

Det här urtjusiga vykortet fick jag igår från mitt barnbarn Rut!

Av Yvonne - 19 oktober 2017 15:09

Av Yvonne - 19 oktober 2017 15:05

Nu verkar det röra sig lite angående försäljningen av Måns, har fyra intresserade köpare!
En från Skellefteå, en från Boden, en från Finland och en från Sundsvall.
Om det blir nåt är en annan femma?
Har fått en del leasingförfrågor oxå, men det är uteslutet.
Den från Finland verkar intresserad seriöst, men Lena från Skellefteå som varit hit förra veckan ska
Komma hit i helgen och provköra honom, sen får vi se vad som sker. Tycker jättebra om tjejen som
har bl.a kallblodstravaren Vårvind som startar imorron på Umåker.
Det trevliga är att de fyra som hört utav sig är ?kvinnor?, jag vill ju så gärna att Månsan ska få en kvinnlig ägare!

Nu har jag kört honom igår och idag och han känns fin även om han är otränad, men framåt vill han så han är en
lättränad häst och så gudomligt snäll!
Jag har gjort en extrahage åt Moe och Måns som är tprr och fin, det är ju så fruktansvärt grisigt framme vid ingångarna till
hagarna, men det har blivit lite bättre nu sen det blev lite kallare.
Ruxan har fått ledigt denna vecka då det varit mycket annat pyssel på gården...

Och så hade vi ju tänkt slakta grisarna i helgen, men det sket sig, finns inte nån att få tag i som ?hemslaktar? , fyra vi
pratat med har slutat, en i Boden håller på än fast han har fullt opp just nu...det är ju älgjakt!
Nåja vi får se, nöffarna mår bra och kottletterna blir bara större! usch så jag säjer!

Nu har jag gjort iordning en liten koja till Siri som hon ska ha i stallet med ett rött fårskinn i och så hittade jag en
hutlöst billig? 9kr ? vattenskål till henne så himla behändig!
Ja den 27 ska vi hämta henne när Anna och tjejerna kommer opp på höstlovet.

För ganska längesen fick jag en vacker ljuslykta ?handgjord? av min vän Annica i Rosvik, den är så mysig att ha tänd när jag ser på tv.
Den föreställer en same och en ren med midnattssolen som rör sig i bakgrunden.


Siris stallkoja

Vattenskålen

Och här är både stallkojan och prinsessbädden samt vattenskålen!

Av Yvonne - 16 oktober 2017 19:48

Tack Britt, nu funkade det att få in de fina bilderna!

Pernilla ser glad ut så hon var nog nöjd!

Av Yvonne - 15 oktober 2017 12:13

Denna korg pysslade jag med igårkväll till lilla Siri!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards