Älvbacka

Alla inlägg den 7 oktober 2017

Av Yvonne - 7 oktober 2017 11:37

Igår klippte jag Ruxan, ojoj så mycket tjockpäls det var!
Det var behövligt och tiden var rätt även om det regnar med jämna mellanrum
och hon tyckte det var jätteskönt, av nån anledning pälsade hon väldigt tidigt i år?
Och ja som sagt så fortsätter regnade i större och mindren mängd, hagarna är blöta
och det blir ju alltid så geggigt vid in och utgången fast än behöver inte pållarna simma iallafall!

Förra lördagen åkte Janne in på Pite lasarett, han fick bröstsmärtor och det visade sig senare att han
fått en lättare infarkt, tyvärr inte den första han fick en i september oxå.
Han är okej nu och får komma hem efter helgen med restriktioner att ta det lugnt i fyra månader.
Det var lite si och så med det efter den första infarkten så nu får han nöja sig med kortare promenader
och inte engagera sig i stall och andra sysslor där man måste ta i!

Jag har min veterinärkompis Ire'ne som sover här "och lilla Vera" förståss och det är skönt för jag är mörkrädd...
har varit sedan jag var barn, men det börjar bli bättre!
Egentligen borde jag skaffa mej en stor hund som inger lite respekt, Vilja är ingen vakthund på det viset fast hon
skäller ju intensivt när det kommer nån. Och den blivande lilla Siri är ju långt ifrån nån vakthund!

Jobbet på gården flyter iallafall på, har goda vänner och grannar jag kan vända mej till och så har jag ju sonen Robert
i Luleå om det kniper!
Tyvärr har jag ju inte körkort och det är alldeles försent att tänka på nåt sånt, jag har dessutom aldrig varit intresserad!

Ruxans alltför tidiga vinterpäls

Så här fin blev hon!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards