Älvbacka

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Yvonne - 27 juni 2010 20:29

är en mäktig upplevelse!

Efter en midsommarafton i lugnets tecken tillsammans med morsan och Rune,

lite gott att äta och bus med hundarna är man nu tillbaka i selen igen!

Det kom ingen tjej ifrån Sundsvall och kollade på Juna, visserligen hade hon start på midsommardan i Skellefteå så hon kanske inte iddes göra en avstickare till Piteå?

Juna har det bra där hon är så det är ingen panik med försäljningen!

Josse och Lena, vi kanske skulle göra ett försök med inridningen iallafall??

Igårkväll när jag stack ut med Moe så tyckte jag efter en stund att det kändes så luftigt kring huvudet? Jepp! jag hade glömt att sätta på mej ridhjälmen!

Funderade inte på att rida tillbaka hem igen så det blev klättring i "Rolfs backe"

i 45 minuter i skritt och det ger faktiskt en del  även om det låter enkelt.

Måste erkänna att förr red jag aldrig med hjälm, började med det när jag red FixElden för han var så snubblig i början och sen fortsatte den att sitta på när jag

red Moe.

Ibland på vintern när det är riktigt kallt då åker skinnmössan på istället för hjälmen faktiskt!

Jobbar på med Vinna och jag är så nöjd med henne och idag när vi kom hem från en utflykt med lunch vid Storforsen så hade Josse varit hit och tömkört henne!


Jojo, vi tog en tur till Storforsen idag tillsammans med Moas husse och matte= Göran och Kristina och så åt vi lunchbuffe´där med kaffe och kaka till dessert,

men jag drack saft (gillar inte kaffe). Dricker bara kaffe när vi är till Kristina och Göran för då gör hon såna där goda med sprit i!

Storforsen är verkligen  sevärt, alla som åker till Norrbotten bör besöka

Norrbottens Pärla Älvsbyn och Storforsen!


Mätta och belåtna styrde vi färden mot "Grönland", ja det heter faktiskt så !

I Boden.

Där håller Peter (gamla stallgrabben ) på att förverkliga sin pojkdröm, ett stort

projekt med stall och bostadhus! Jättejätte fint blir det!

Han är duktig den grabben 23 år ung, han är son till Göran och Kristina och Moas

egentliga husse från början.


Ikväll har jag nästan klart nya hagen till Touch och Fixsola, fattas cirka trehundra meter elband som Janne får fara och köpa imorron.

Föresten har ni sett dom fina bilderna på fölen som mina proffsfotografer har tagit?

Har ju så duktiga fotografer i Robert, Josse och Britt! Och så Marie som håller ordning på hemsidan!

Av Yvonne - 27 juni 2010 18:42

Här följer bilder på Rapptösens hingstföl:



en trött pojke, efter dagens bravader.




Mamma och son.        


Här kommer bilder på Mjölner Stiligs stoföl Kexet:


   

En närgången krabat.


    

Mjölner Stiligs båda döttrar. StorVinna (2009) och Kexet (2010) 


Bilderna är fotade av Josefin.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards