Älvbacka

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Yvonne - 11 augusti 2011 22:20

Oj då, nu har jag varit i en annan värld!  

Nej då, har bara blivit så sena kvällar, vi har tagit bort sommarhagar och gjort hagen innanför travbanan till fölmärrarna & co...

Nu har dom bete fram till september månad, det har kommit opp bra med gräs!

Det är som skönt att ha hästarna oppe på gården nu när det är mörkt på kvällarna

och hästarna gillar det!  

Ikväll är det en sån där riktig augustimåne, ser ut som en stor gul ost.

Och imorron är det kräftfiske i Alterälven, är alltid spännande för hundarna med

mycket folk bilar och lägereldar framåt natten!  


Vi var på Vitsand med Gnisten och Bolfaxa igår och Faxan var jättefin, travade som

en klocka, inte ett felsteg. Hon fick ett par boots på framfötterna.  

Gnisten däremot är inte så bra, vet inte vad det är som felar?

Han ska ju starta på måndag, även Kungen i samma lopp... vi far på Vitsand på lördag med honom och Faxan och är han inte förbättrad så stryker vi honom.

Kungen står med ett förstaspår på 20m tillägg i ett 1640 lopp.

Gnisten står start., om det nu blir start för honom?


Våran vet. Iréne är oppe på en kort visit, jag hade köpt present åt henne  hon

fyllde år i torsdags Köpte en schal och ett halsband i fina färger, handlade i blomsteraffären i Norrfjärden där det inte bara finns blommor utan en hel del

mysiga saker. Iréne blev jätteglad och både schalen och halsbandet klädde henne

ja hon blev så fin!  


Blev lite backträning med Moe på eftermiddan och han käns pigg och allert,

imorron ska jag rida honom i hagen, blir väl lite "vardagsdressyr".

Josse och hennes mamma kommer och rider Faxan och Gnisten, stallLena är på bröllop i Västerbotten och då rycker mamma Ingela in ibland!  


Jag ser på "The Killing" på TV med Joel Kinnaman i en av huvudrollerna samtidigt

som jag bloggar i pauserna!

Men nu säjer jag gonatt och fortsätter med Tv tittandet, sen ska jag släppa in Rollo för natten, han gillar inte att vara ute när mörkret faller...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards