Älvbacka

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Yvonne - 8 juni 2013 20:16

Ja inte blir det att blogga varje dag nu när det är ljust dygnet runt, tiden räcker inte till!

Och det finns så mycket att glädjas åt, bara att ta en ridtur i skogen är en fröjd för ögat...

liljekonvaljerna blommar för fullt och skogsstjärnorna och all denna grönska wow man bara njuter

i fulla muggar!      

På tisdag ska jag hämta fyra nya unghöns av rasen lohman, det behövs lite unga förmågor i hönsgården.

Det är trevliga höns som värper bra och är lugna och nyfikna...hade

gärna velat ha en till hedemora, men dom var inte klara för att säljas ännu. 


Hästarna är i fin form och vi tränar på, blir start för Bolfaxa på fredag och Moe på lördag "om han kommer med som sagt"?

Det är tänkt att Kexet ska ut i ett treåringslopp i Lycksele och även Kicki och Knekten har sneglat på det loppet...

fanns visst ett lopp för Faxan då oxå, det är alltid kul att fara till Lycksele, mysigt och trivsamt.


Idag har nog många suttit klistrade framför tv:n och tittat på "Prinsessbröllopet", själv har jag inte ägnat det nåt större intresse, men jag har tömkört "min egen lilla prinsessa " Storstjärnas lillsyrra efter det att jag sett kallblodsloppet på V75, gick inte så bra för Stamping han blev oplacerad. Men vilken praktfull vinnare vi fick se i

Månprinsen AM vilken stjärna!!! Hoppas nu att Fixsola blir dräktig med honom "och att det blir ett hingstföl nästa år isåfall!" Önska kan man ju!  

Vi får höra på måndag hur läget är?

Har kört Bolfaxa på förmiddan och hon var väldigt sansad och kunde lunka på i ett jämt tempo, hon har varit väldigt på ett tag så det var skönt att kunna sitta med halvslacka tömmar.  

Janne körde Kexet och Stjärnan på morron sen for han till Vitsand och kollade på provloppen, det var mycket hästar där.

Moe har fått ledigt för han hade trampat loss en sko i boxen, ja jag hittade den när jag mockade.

Det blir ett pass imorron istället för honom!


Vilka regnil det har kommit och gått på eftermiddan    och åskat lite har det oxå, men sen har solen tittat fram igen  !


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards