Älvbacka

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Yvonne - 21 mars 2015 19:13

Huvvaligen, det vart kallt inatt, 10minus och det har känts kallt över dagen oxå fast solen har lyst över pitebygden!
Har kört intervall med Kexet och Lilly, finfina tjejer, kör alltid direkt efter det jag är klar med stallet på lördagar.
Ruxan körde jag igår så hon fick vara i hagen hela dagen.
Få se om hennes blivande skötare/ryttarinna kommer imorron och tar en liten provtur.
Maja som flickan heter är tio år och bor bara c:a en kilometer från oss, mamma heter Carola och har varit i stallet hos oss som flicka.
Edit och Maja är ungefär på samma nivå när det gäller ridning så det blir bra, två gånger i veckan är det tänkt att Maja ska
komma och pyssla och rida Ruxan när inte Edit är häroppe!
Det blir promenader tillsammans med mamma Carola i början och när Maja blivit varm i kläderna kan hon nog börja rida lite själv på travbanan och rakan.
Det var en himla tur att jag kom att tänka på henne.
I övrigt blir det körning som gäller tillsammans med "mormor",

Ja som sagt det har varit kallt idag, jag frös faktiskt lite om händerna och fötterna när jag körde.
Moe har trampat av sig en sko i hagen, men den kan jag nog sätta fast själv, gör det imorron...
Däremot ska jag ringa våran hovis för Ruxan behöver nya skor.
Rådjuren är fortfarande kvar, igårkväll när jag skulle gå ut och släcka i stallet då var dom här på gården vid fågelbordet.
Dom kutade iväg en bit på skaren, men stannade och tittade på mej när jag pratade med dom.
Båda två är i gott hull och jättevackert!
Har lagt ut kraftfoder ikväll och sen är dom ju och äter av rundbalen i "skogshagen".

Ikväll ska jag kolla på Gladiatorerna och Mr Selfridge och sen är det kanske nån läskig film!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards