Älvbacka

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Vårkänslor

Av Yvonne - 26 april 2009 19:51

Ja igår (lördag) och idag har man faktiskt haft lite vårkänning!

Massor av snö har tinat bort, nackdelen med det är att det blir så blött och lerigt i hagarna och det är alltid värst framme vid  grindarna där man ska ut och in.

Satte på mej storstövlarna och dikade så gott det gick för att få bort  lite

vatten.

Nu skulle Kajsa varit här tänkte jag, hon var  jätteskicklig på det området.

Lasse har varit här lördag/söndag och hjälpt Janne med veden, men han var

nog ganska slut när han åkte hem idag den lilla kontorsråttan. Han har varit duktig  iallafall och i lördags "smorde" jag honom med  entrecote´ så det var

nog därför han orkade ett tag idag oxå!

Josse har varit och pysslat och ridit Fixsola och så har Lena och flickorna (Linn och Moa) och en kompis till Lena med sin lilla dotter varit här och kört Lastvagn med Kompis och skött om honom.

Ikväll när jag tog in hästarna så hade "knölen" som Trolle har mellan ganascherna blivit större och han hade 40,2 i feber, inte bra det  är två

dagar sedan vi lutade med  antibiotikabehandlingen.

Han har ju mått så bra,  ringde våran vet. Irene` och hon kommer imorron

så är det inte bättre  tar hon ett prov genom att sticka in en kanyl i knölen

så vi får veta vad det kan vara. Han äter och dricker iallafall!

Ger honom betforvatten och då blir Moe alldeles till sig och bankar på boxdörren och  då får han oxå en hink förståss. Så nu vet man vad Moe

ska ha med sig om han far på en övernattningsresa!

Han är ju svår att få att dricka vanligt vatten när han reser utom när han

for till Frankrike då drack han allt han fick!


Måste berätta om när jag red Moe i veckan som var och hade hundarna med mig, då dök det opp en räv på rakbanan och vovvarna fick korn på den och då bar det av i fyrsprång. In i skogen och jag såg hur räven sprang kors och tvärs och vovvarna bakefter! Dom försvann så småningom in i skogen och när jag kom  längst opp på rakbanan och in på skogsstigen då kom räven

lubbande rakt över stigen, men inga hundar .

Den listige räven hade fintat bort dom. Jag fortsatte ridturen och var

borta en och enhalvtimme, men inga fyrfota vänner kom?

När jag kom hem igen var dom på gården total lurade av räven!!!


Nej nu ska jag gå ut och titta till lillpållen!

 
 
Ingen bild

Lena

27 april 2009 16:25

Ja Moe är väl som de flesta andra på utlandssemester, dricker allt de kommer över :) Hoppas vet kan hitta vad som felas Trolle, aldrig kul när de mår dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards