Älvbacka

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

En liten junibrud

Av Yvonne - 2 juni 2009 23:47

Kl.23.00 kom hon, en långbent tjej med stjärn i pannan!

Jag var ut i stallet efter 21.00 och då var Stilig varm och hade legat, borstade av henne och gjorde en fläta i pannan sen gick jag in.

När Janne kom ut i stallet var frambenen ute så han hjälpte till att dra ut henne och kom sen in och berättade att fölet kommit.

Efter en stund gick jag ut, allt var lugnt och mama Stilig skötte om sin babyflicka och hon hade "skilts med" släppt efterbörden.

Tog några kort sen kom Lasse.

Lilltjejen ställde sig opp nästan direkt och är väldigt stadig på benen.

Gjorde rent i boxen och Stilig fick hö sen sade vi godnatt satte opp en nattlampa släckte och stängde stallet !


GRATTIS pappa Järvsöfaks, grattis Lasse och grattis gudmor Britt!!!

Det blev ingen Ludde Kludd så nu blir det spännande att höra vad Lasse hittar på för tjejnamn?

Voje Faks står först på listan till Stilig, tyvärr hade inte  hingsthållaren löst

licens för betäckningsrätt i Sverige för det hade inte varit nån efterfrågan, men Efter Lasse talat med ägaren så kanske det ändå skulle ordna sig så vi får se hur det blir?


MjölnerStilig är en jättego mamma!

 
 
Ingen bild

Mirja

3 juni 2009 06:05

Farmor, jag tycker att Lars ska döpa fölet till Nelly Rapp efter en monster agent som vi brukar läsa om.

 
Ingen bild

Björn Holmgren

3 juni 2009 07:27

Härligt att läsa om. Det värmer i hjärtat (både er omsorg, men också Stiligs). Längtar efter att se bilder på fölet.
Björn

 
Britt

Britt

3 juni 2009 10:36

Stort grattis till fölet!
Jätteroligt att ni valt Voje Faks til Stilig. Ni får komma och kolla på min åring e. Voje Faks om ni har lust. Är jätte nöjd med honom, Snäll och trevlig, tar allt med ro. Lätt i typen och långbent.

Hon kanske skulle heta Junibruden? :-)

http://hem.passagen.se/orangs.juvel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards