Älvbacka

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

rea

Av Yvonne - 14 januari 2010 22:11

Fixgnisten blev trea ikväll, bra gjort gubben efter ett längre uppehåll och

inga snabbjobb innanför västen!

Vet inte mer just nu för jag har varit hemmavid och skött stallet.

StallLena  premiärföljde sin sköthäst och Josse är oxå med, sitter häroch väntar på at dom ska dyka opp och då tänkte jag passa på att blogga några rader.


V a kul för SLena att det gickbra, nu får hon nog blodad tand!

Har varit kallt och ruggigt idag, har kört Fixsola och ridit Moe.

Janne körde hingstarna och Juna samt >Kungen fick sig ett drögpass idag oxå.

När gänget stuckit iväg till Bodentravet gjorde jag klart stallet, dom for inte förrän halv fem.

Fixade hos hönsen, sedan gick jag in och dammsög och torkade av köksgolvet,

behövs nu när man har en liten Vilja. Tar nog ett tag innan hon är rumsren, är ju

inte lika lätt när det är vinter och kallt.

När jag var klar med det tog jag en "småla" och en kall fläskkottlett, läste en bok jag snart är klar med.

OJOJOJ! sen blev jag magsjuk och har frusit jättemycket! Har passat på att sova ett tag  så nu känns det bättre!

Imorron ska jag till tandis, inget märkvärdigt. Har en plomb som behöver lagas till.

Tycker att det börjar röra sig därnere i köket, dax för kvällspinket?

Rollo ligger här på datorbordet och han lyckades bara nästan trycka på musen !Phu!

 
 
Carina

Carina

14 januari 2010 23:27

Grattis till 3:e platsen ikväll!
Synd att jag alltid ska jobba när ni startar och att loppen alltid är så sent på kvällen så jag inte hinner se :(
Var in en sväng och kolla i den nya Royal butiken och såg kvalet men åkte sen hem..
Vi kommer nog till er på Söndag iallfall..
Jo har länkat din blogg och hemsida på min blogg om det går bra ? =)
Nu ska jag gå och se till min brukare här på jobbet..vi hörs
kram

http://www.carinao.bloggagratis.se

 
Ingen bild

StallLena

15 januari 2010 13:21

Ja, det var en riktigt duktig kille som kom trea igår. Jätte kul att få vara med, så nästa gång vet jag ju hur det går till. Men inte var det varm i Boden precis, och dimman låg tät i stallet när alla springer ut och in. Ser med glädje fram emot sommartrav.
Yvonne -Det fanns inga western filtar på shoppen, så jag kollar i stan när jag köper hundselen. Vi ses nog till helgen.
Mvh. Lena

 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

15 januari 2010 16:24

Grattis:)

 
Ingen bild

Kikki

17 januari 2010 21:21

Hittade hemsidan genom SLena.
Missade tyvärr loppet men såg värmningen iallafall och det är en ruskigt vacker kille Lena sköter ;)
Såg att han ska starta igen på tjejkvällen så då får jag se honom springa också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards