Älvbacka

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Frisk

Av Yvonne - 15 januari 2010 23:15

Bolfaxa kom hem igårkväll, hörde aldrig när transporten kom in på gården.

Hade nog somnat till en stund var ju lite dålig som sagt var.

När jag senare gick ut med hundarna såg jag bilspåren  och gick till stallet och där stod Faxan i sin box och såg glad ut. Kan hästar se glada ut?

Jodå, när öronen är spetsade och dom har glimten i ögat då är dom glada!

Och frisk är hon, skönt!

Ekg i vila och på rullmattan utan anmärkning, viss hostretning vid endoskopi och BALprovtagning, spår av förstorade lymfknutor efter genomgången kvarkainfektion som inte bör vara av nån betydelse.

Nu väntar vi på provsvar nästa vecka från blodprov och lungsköljprov.

Janne har kört henne lite idag.

Så småningom kom Gnisten , Janne och tjejerna hem från travet. Jag gick aldrig ut för jag litade på att tjejerna månade om Gnisten .

Gnisten hade gjort ett bra lopp, ledde till 300 kvar och förlorade andraplatsen på mållinjen. Nu är det start for honom och syrran Fixsola den 21, dom går inte i samma lopp.

Moe bör väl vara klar för start i mars nån gång, då har han haft en månads vila

vilket nog har varit bra för honom! Viljan är det då inget fel på härhemma iallafall!

Det var synd att inte formen höll i sig för både jag och (kusken) Per G. var helt inne på att fara ner och vara med i uttagningsloppet till Frankrike, det hade

varit mumma att få fara till Paris ännu en gång med lite mer efarenhet i bagaget!

Men vi får hålla tummarna för det svenska landslaget som far dit och krigar med

norrmännen och finnarna!


Måste tala om att vi har ÄNTLIGEN fått vandringspriset "Sundling Minne" som

Moe vunnit två år i rad och även MjölnerStilig  har en inteckning i det!

Rolf Sundling var proffstränare i Boden, en fantastiskt trevlig och fin människa

som tyvärr omkom i en älgkrock!


Sist men inte minst vill jag bara säja att idag och ikväll har Norrbotten varit underbart vackert! Alla träd och buskar är fullkomligt beslöjade av "dimfrost"

och när solen sken en stund mitt på dan så bara gnistrade det från grenarna

och ikväll står träden och buskarna  stora och tysta i stt vackra vita hölje, ja

det är så himla vackert att man nästan tappar andan!

(Dimfrost) är små vita stavar som sitter fast på grenarna, när du tittar närmare ser det ut som små borstar och (rimfrost) det blir som små stjärnor på fönster-

rutorna bl.a

Nu är det bara (norskenet) som fattas, ett fantastiskt skådespel på himlen!

Nu sover alla i huset utom jag, tack för hälsningen Sofia borti Bjärtrå och du

Carina det är bara att ta del av mitt bloggande och min hemsida.

Tack S Lena för att du tar dej tid när jag behöver hjälp med något .


 Gonatt!


 

 
 
Lena

Lena

16 januari 2010 09:38

Skönt att höra att Bolfaxa verkar må bra. Vi hade tänkt komma ut i helgen men då du inte mår riktigt bra och inte jag heller så väntar vi till nästa helg. Mirja längtar så efter att få träffa Vilja (ja det gör förstås jag med). Grattis till tredjeplatsen med Gnisten, bra start på säsongen så håller vi tummarna för de båda på torsdag.
Blir så glad över att du har S-Lena och Josefin till din hjälp man önskar att vi hade kunnat hjälpa mer men när jag saknar både kunskap och mod (ja hästarna är ju så stora) samt en hel del tid så är det svårt. Stor Eloge till tjejerna, fast jag förstår att de trivs hos er.
Nu ska vi ge oss iväg till badhuset, jag och Mirja ska bada medan Robert tränar på gymmet i samma hus. Mirja ska prova sina nya simglasögon och så väntar hon på att få komma med på simskola så all övning innan är bra.
hoppas vi ses nästa helg, ta hand om er så länge.

(och tack för hjälpen med presenten, minnet var inte så bra - vi fixar det när vi kommer)

http://www.tyramyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards