Älvbacka

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Vilken tur ....

Av Yvonne - 25 januari 2010 19:53

...jag har! Ina har spelat in filmen om Järvsöfaks, du är en pärla Ina!

Tack för erbjudandet, jag nappar direkt! Ringer!


Den här morron var som alla andra mornar förutom att Janne tog ut Vilja

innan han hämtade tidningen (PT) i brevlådan. Var lite problem att få in henne igen tyckte han.

Vilja försökte få med Molly , men hon vägrade! Hon är inte så pigg på att gå ut i

ottan! Fast när Moa är på gång då står hon beredd vid dörren för det mesta.

Steg opp 5.30, valpen under armen och en snabb promenad till stallet där man

alltid blir välkomnad  med längtansfulla gnäggningar så fort man öppnar dörren.

Ja det är väl inte mej fyrfotingarna längtar efter det är ju käket förståss!

Det är ytterst sällan som pållarna fortfarande ligger när man kommer på morrron,

men det händer!

Janne for ut tidigt och drögade Kungen medan jag gjorde klart i stallet och sen

skötte om hönsen.

Hundarna Molly, Moa och Vilja lekte hela morronen. Molly får lite avlastning när

Moa kommer! Till och med katterna har börjat leka med Vilja och Rollo han är inte

bangen utan hoppar på henne och håller henne i ett stadigt grepp.


När vi morronfikat körde vi Fixsola och Fixgnisten tillsammans, nu har Janne plogat ända opp till Kopparnäslanga en tur på 1,7mil fram och tillbaka!

Det är helt underbart att få vara i skogen på härliga skogsvägar!

Red sen Moe samma tur, på hemvägen mötte vi Modin och Janne.

Det hade blivit ganska mörkt, Modin var jätteduktig (han är ju dock bara två år!)

När vi Jag och Moe skulle passera "ekipaget" så gjorde Moe ett riktigt "lappkast"

när vi precis var jämnsides, men Modin stod bara lugnt och tittade.

Han tänkte nog "vicken knäppgök!"

Ja se Moe, han blir aldrig  som andra hästar, när vi kom till skogsbilvägen fick han fria tyglar och han är för jäkligt travsäker man skulle ha varit yngre då skulle jag ha startat honom i monte´!

När jag låter honom springa så där fort brukar jag fundera: tänk om han skulle

se nåt som inte passar då är jag illa till!?


Bolfaxa får nu en cortisonkur, det tog lite tid innan vi fick medicinen.

När kuren är klar är det bara att börja träna för fullt igen!


Det talas om mera snö en 20 cm, hur man än funderar så nog kommer snön antingen man vill eller inte.

Vi har jättefina unghästar, både Juna och Modin har börjat tända till och Trolle

han visar redan att han blir en riktig travare och Bolfaxa har oxå visat fina takter!

Storvinna blir en "stilig" tjej och hon blir nog i storlek som sin mor, hon är

långbent med ett fint litet huvud  med kloka ögon och hon är väldigt förståndig!

Ni skulle bara veta vad Lasse ska döpa nästa föl till ???!!! OJ OJ OJ !


                             HA EN SKÖN KVÄLL!

 
 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

26 januari 2010 07:15

Roligt med fina travare och ni verkar vara baddare på att träna häst (mycket duktiga) Väntar med spänning att få höra namnet. Tycker storvinna var ett bra namn! Namn med lite attityd, varmblod "vågar" ofta ha lite fräcka namn. Kallisar har kanske haft lite mer "snälla" namn;)

 
Carina

Carina

26 januari 2010 14:39

Filmen om Järvsöfaks var verkligen jättebra,nästan som man vart lite tårögd..synd att man inte spela in den för det hade varit kul att ha kvar!
Ni får ha det bra så syns vi nog på travbanorna snart =)
Kram

http://www.carinao.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 januari 2010 14:47

Känner igen "inte vilja gå in-syndromet" hade inte Molly samma beteende som valp? Janne får ha korv till henne i köket ;-) Det fick Laila ha till deras lilla Zorro, för han ville också vara ute och leka efter uträttat behov, och det blev snabba kissvändor på morgonen sen han lärt sig vad som väntade.
Kul att det känns bra med unghästarna, sen kan jag inte låta bli att dra efter andan då jag läser om Moe och hans idéer, men till och med jag (med min hästrädsla) tycker ju han är något speciellt (fast jag skulle nog inte sätta mig på honom) så jag förstår precis hur du tänker.

Hm Lasses nästa namn, lite spänning, lite fasa inför avslöjandet. Här tycker vi ju fortfarande att "Nelly Rapp" är ett bra namn ;-)

Till helgen ska vi verkligen försöka ta oss tid att komma till er, förstår inte vart tiden tar vägen.

Kramar så länge så ses vi.

http://www.tyramyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards