Älvbacka

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Gokväll

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:00

Jo Sofia, Robban var nog på sjukhuset då skulle jag tro, men Janne har som sagt talat med honom i telefon och han trodde han skulle få komma hem på fredag.

Janne fick inget svar idag heller, få se vad som händer imorron??

Själv är jag bättre, men inte bra. Det är ju inte bara att lägga sig sjuk när Janne

inget orkar, har byggt hagar och lagat hagar  fixat med elen så den funkar och snart är det bara att börja skotta ut hästskiten ur hagarna när det torkat opp riktigt. Jojo nog har man det man gör, inte finns det tid till att vara sjuk inte!

Imorron har jag tänkt börja köra några hästar och Moe får ledigt ett par dar.

Nästa start om det blir i Boden ska nog Per ha med sin egen Farmfurir så då  måste vi ha en annan  kusk, har väl Norberg i tankarna vi får väl se?


Det var så trevligt för jag fick med mej Marie S på travet, hon är en glad och positiv tjej som jag hoppas följer flera gånger (det är hon som gjort min hemsida).


Och så var det starten ikväll, ja Moe skötte sig bra ingen galopp, blev sjua sista pengen! Kom iväg bra, fick andra ytter. Tyvärr gick hästen framför opp i ledningen och då blev det dödens sistvarvet, skit oxå.

Det var många hästar fram mot mål och Per sa att han blev nog lite trött.

Han fick sig iallafall en riktig genomkörare, flåsade ordentligt det var ju 2.680 m

I Umeå sist var han nästan oberörd när han kom in i stallet.


Älvbacka Åsa var fyra i lopp nio, var och hälsade på henne i stallet och hon ser så fin ut. Lite svårt att tala med ägaren då vi inte förstår varandra riktigt pga

språket, Åsa bor ju i Finland.


 
 
Ingen bild

Marie S

20 maj 2010 23:32

Tack för idag! Det måste vi göra om. Fast nästa gång får Kungen följa med

 
Ingen bild

Kajsa

21 maj 2010 20:59

Imorgon (lördag) kommer jag och gör ett dagsverke det kanske kan vara till hjälp. Har även bakat en äppelkaka till er, Janne gillar ju inte bakverk med choklad... förhoppningsvis kan tanten än! ses

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards